Naaberkinnistuste omanikud on jätkuvalt vastu vendade Sõnajalgade plaanile rajada Imara külasse helikopteriplats.
“Kopteri ülelennud, maandumised ja õhkutõusmised tekitavad suurt müra ja kergitavad üles tolmu, mis häirib naabreid. Häiritud on ka karjatatavad koduloomad,” kurdavad Salme vallavalitsusele saadetud kirjas Imara küla elanikud.
Pöördumisele allakirjutanute sõnul pole vennad Sõnajalad seni arvestanud Imara küla alaliste elanike ja suvitajate palvega lõpetada külaelanikega kooskõlastamata lennuharjutused elumajade ja suvilate kohal. Samas on Sõnajalad teinud Välja kinnistul platsi rajamiseks juba reaalseid töid (raie, niitmine, pinnase rullimine), ehkki vald pole neile selleks veel ehitusluba väljastanud.
Imara elanikud on seisukohal, et Imara küla ei ole sobiv paik lennuliikluse pidamiseks ega arendamiseks. Arvestades kopteriväljakuga kaasnevaid mõjusid ja lennundusseadusest tulenevaid piiranguid kopteriplatsi naaberkinnistutele, leiavad pöördumisele allakirjutanud, et kopteriväljaku rajamiseks peaks vald algatama detailplaneeringu, mille menetlemise käigus saavad ka naabrid oma seisukoha välja öelda.
Salme valla ehitus- ja maanõuniku Jüri Kluge sõnul peab vald kõikide kohalike inimeste muret tõsiselt võtma ja nende muredega arvestama. Teisalt asub kopteriplats lähimast naabrist 300 m kaugusel, mistõttu tekib küsimus, kui häiriv see helikopter siis ikkagi on.
Kluge sõnul on vallal kopteriplatsi ehitusloa väljastamisest väga keeruline keelduda, sest kopteriplatsi projekti on juba kooskõlastanud lennuamet, keskkonnaamet ja maa-amet, kes muuhulgas leiab, et kopteriplats ei tekita naaberkinnistu omanikele kitsendusi.
Küll aga puudub vendadel Sõnajalgadel kopteriplatsi rajamiseks kinnistu kaasomaniku kooskõlastus ja seda kavatseb vald kindlasti nõuda.
eestlased on nii kadedad et jube. eriti saarlased. ostke ja tehke ka omale midagi näitex metroo vöi pilvelöhkuja. las inimesed teevad. veneajal lendasid kopterid ja lennukid igapäev majade kohal. ja palju suuremad masinad kui vendade omad. inimesed ei saa aru et see on elu,sellega käivad kaasas igasugused tehnika-masinad jne. sinna ei saa midagi parata.
Siin ei ole kadeduse haisugi ,ma ei käiks ka seal kandis,kus selline moosi-purk lendus on .Mul oleks pidev hirm ,millal see mulle pähe võib sadada ja kui Sõnajalad sellega veel lendavad siis peaks jumal tõesti natuke nende poolel olema ,sest kajakalegi otsa sõites jääks kajakas õnnelikumasse olukorda.
Naljakas on lugeda inimeste kommentaare, kes võibolla ei teagi tegelikku olukorda ning asja tagamaid. Siiski pean mõõnma, et toetudes sellele, mis senini on meedias avaldatud, ei olegi võimalik kõrvaltvaatajal objektiivset pilti olukorrast saada. Niisiis valgustaks veidikenegi usinaid netikommentaatoreid ning kaaskodanikke.
Siiani on räägitud meedias ilusat lugu sellest kuidas oleks vaja väljakut selleks, et jõuda kiiresti Saaremaale, juhul kui tuulikutel peaks esinema rikkeid ning, et lennutegevus on minimaalne – mõistlik ja kellel saakski midagi selle vastu olla, eesmärk on ju üllas ja aus. Tegelikult, ei ole, aga asjad teps mitte nii, võin julgelt väita, et suve keskpaigast sügise alguseni ei olnud just palju päevi mil oleks maakodus saanud nautida rahu ja vaikust, “parimatel päevadel” neist, kestis aktiivne lennutegevus kuskil kella 10.00 hommikul kuni umbes kella 18.00-19.00 õhtul (päris stopperiga aega pole võtnud, aga orienteeruv ajavahemik oli selline) umbes pooletunniste vahedega ja uskuge mind, see ei ole mingi lihtne müra mida antud kopter teeb (õhtuks sai peavalu juba kätte küll). Mainiksin ära ka asjaolu, et palju lende käis/käib üle naabermajade ning nende kohal tiirutades ja mõni neist kohe väga madalalt (väga madala all mõlten ma, silmaga hinnates umbes 30+-m maapinnast)- see võib kõlada küll uskumatult, aga nii ta oli. Rõhutaksin siinkohal, et kellegil ei oleks midagi selle platsi vastu, kui lennutegevus toimuks normaalsuse piirides (õhkutõus-äralend-maandumine) ning keegi ei taha ju oma närve ja aega kulutada teistega kemplemise peale (teadupärast ju närvirakud enam ei taastu), kuid ütleb ju vanasõnagi, et kuidas koer külale nõnda küla koerale(või oli see nüüd vastupidi).
Huvitav on muidugi ka asjaolu, et antud kopteriplats on planeeritud kahe loodushoiuala (natura2000) vahele (mille kaugus üksteisest on ca 250m) kus lisaks teistele kaitsealustele liikidele pesitseb seal ka kaks kaitsealust linnuliiki, punaselg-õgija ja vööt-pöösaslind (kelle kirjelduses on mainitud, et häirimise korral jätab ta oma pesa sageli maha) tegu on küll III kaitsekategooriasse kuuluvate lindudega, kuid siiski. Bürokraatia hammasrattad on teinud oma töö ja paberil on asi ilus ja tore, aga reaalsus…?
Lõpetuseks tuletaksin inimestele meelde, et alati ei tasu uskuda 100% meediat (eriti veel seda kollakama tooniga), asjad ei ole sageli nii mustvalged kui esmapilgul tunduda võib.
Kes selle läbi luges saab ehk aru, et tegu ei ole tühipalja kiusu ajamise ja kadedusega, nagu mõned inimesed arvavad, lihtsalt tahaks veidi rahu ja vaikust.
, vabandan kirjavigade pärast mis kiirustamisel võisid tekkida.
:)
Taaviga ühel meelel, kuigi nats kaugemalt, aga müra on ikkagi häiriv. Mida rohkem nad õpivad lendama, seda suuremaks ka lennu trajektoor muutub ja juba tiirutavad nad minu peakohal samuti. Lendab ühe korra üle, pole veel midagi, aga kui lendab juba kolm korda hakkab tõesti häirima.
Saage inimesed aru, et see kopter lendab kohale ainult siis, kui elektriveskitega kuri karjas on. Vaadake, mis võib juhtuda, kui veskitiivad äkki küljest ära tulevad ja Salme poole sammuma hakkavad. Ainult helikopter peataks järgneda võiva laastamistöö.
Detailpaneeringu algatamine on hea mõte. Ütleks, et üks esimesei kaasa mõtlevaid arvamuse avaldusi sel teemal.
Eelmisele kommentaarile aga: mine ja häbene oma ajubava teksti…selliist loba võid vaid kusagilt Aafrika metsades elavetele hariduseta inimestele rääkida.
vald ju järelvalveorgan. Kui ikka ilma loata juba pinnase kallal toimetatud,siis ju võimalused ka karistuseks.
Oleks Sõnajalad rahulikult ära ootand, kui luba käes! Mõte ju selles, et saaks näidata, kes on kaunim kogu maal. Ja seda iga jummala päev. Nüüd pannakse äkist klausel juurde, et tohivad kopteriga ainult tuulikuid parandada?
Oli 1985.a. kuum suvepäev. Istusin Põltsamaa kaubamaja parklas oma 06-s, kuni ligi astus käharpäine noormees ja küsis ega ma autole tagumisi logareid taha. Olin asjast huvitatud ja söitsime kuhugi eramaja garaazhi juurde. Sealt töi ta paari logareid välja ja sobitas need paika. Kaup tundus olevat sobilik, töstsin logarid pagassi ja maksin nöutud 38 rubla ära. Pärast kohalikega juttu ajades sain teada ka ärika nime – “eks ta üks Vitjuki-poiss oli…, aa – kräsupea, siis see oli Andres”.
Nüüd siin komme lugedes tekib kiusatuslik möte: kas nad kolhoosist virutasid materjali ja realiseerisid toodangut vasakule?
Logarid teenisid autot ausalt kuni mahamüümiseni 5 aastat hiljem. Vöib öelda küll, et logaritegemise peale Vitjukkidel kätt oli.
Kopteriplatsi vöiks nad ehitada tuulikute juurde – las vehklevad seal vastamisi.
“Sõnajalgade helikopter tekitab naabrites jätkuvalt nördimust”- kadedus on see, mida see kerilaud tekitab.
“Pikk ja valuline saab su tee olema tõe tundmise poole” on klassikas öeldud. Uued, kiired ja suursugused ideed lihtsalt ei mahu Saarele veel ära.
http://uudised.err.ee/index.php?06116441
veidike lugemist veel sellest kuidas nad ise teistega käituvad
Helikopter tekitab ju igas korralikus “rehepapis” nördimust, isegi naabri siledam ja väledam auto tekitab :)
Kas teil siis ragultkat pole? Sõukse sitakäkerdise laseks iga karjapoiss ka alla kui see peaks teiste rahu rikkuma tulema. On inimesed ikka edavad, aga vennikesed ei tea, et selliste sitakäkerdistega ei tohi euroopas isegi lehma paska vedada.
No kas see hakkab iga päev lendama.Vaevalt küll. Piirivalve kopter lendas haigla ja Tallinna vahel üsna tihti ja see aparaat oli 10 korda võimsam.Inimesed elasid otse platsi kõrval.
Oh seda Vitjukkide edevust! Väikeste inimeste suureks olemise vajadus, see võtab teinekord kuklaaluse tühjaks küll. Poisid, teie tase oli kolhoosis esimehele logarite tegemine, muuga on teil pidev jama. Ei saa teist ka iial täiskasvanuid!
Koli Tallinna lennuväljale elama… ja kui lennukite müra sulle häirivaks muutub ning kavatsed sel teemal sõna võtta, siis võid kindel olla, et tegelikult pole see mitte müra mis sind lennuväljal elades häirib vaid lihtsalt KADEDUS… sest sul ju pole veel lennukit :D
Päevasel ajal ei tohiks see küll mingi häiriv olla, aga näiteks öösel lendavad mul üle maja lennukid (so vist rahusvaheline lennukoridor).Mulle kella poole viieks äratuskellaks.Ja neid lendab kuni kella kaheksani.Öö vaikuses hästi kuuldav, mis sest, et 10-15 km kõrgel.Mis teha-Stinger.
Tore ,et Sörve kandis sihuke lendamine lahti läheb .Kuuldavasti pidi üks soomlane ka veel lennuvälja tahtma teha.Olen ammu mõelnud Valgevenest ühe iseliikuva õhutõrje kahuri tellida ,sai vene sõjaväes sellise peal teenitud .Paberid olemas ,koolitus ka läbitud 2 aastat . Kahjuks jah hakkab tasapisi ununema aga nüüd hea võimalus treenida mine sa tea millal vaja läheb selliseid riistu ju eestil pole arvan ,et saan ka meie armeele kasulik olla .Selline riist on kasutatult palju odavam kui helikopter.Panen lingi ka see küll vene keelne http://www.ump.mv.ru/shilka.htm ehk on veel kedagi kes tahab vanu aegu meelde tuletada .