Nasva kergliiklusteed esitleti Saaremaal ainulaadsel kombel (6)

Nasva kergliiklusteed esitleti Saaremaal ainulaadsel kombel

SILLALE UUS PEALISEHITIS: Reeglina jääb kergliiklustee suurest maanteest vähemalt seitsme meetri kaugusele, kuid Nasva asulas on kergliiklustee ja maantee projekteeritud kokku linnatänavaks, kuhu juurde tuleb ka tänavavalgustus. Et sillale mahuks ära ka kergliiklustee, tehakse sillale uus ja laiem pealisehitis.

Esmakordselt Saaremaa teedeehituse ajaloos kasutas projekteerija Teedeprojekt OÜ Loode–Tehumardi kergliiklustee eelprojekti avalikul arutelul kolmemõõtmelist animaesitlust.

“Annan esitlusele väga hea hinnangu, projekteerija on teinud põhjaliku töö ja end väga hästi ette valmistanud,” ütles Oma Saarele Lääne teedekeskuse Saaremaa esinduse juhtivspetsialist Toomas Magus. “Inimesed nägid konkreetselt ära, mis nende värava tagant hakkab läbi minema.”

Animaesitluse autori Renek Loorensi sõnul loob maa-ameti ortofotode põhjal tehtud kolmemõõtmeline pilt ruumis liikumise efekti, mis annab ka tavalisele inimesele projektist hea ülevaate.

Kavandatava 13,5 km pikkuse teelõigu saab vaataja kaasa teha nii linnulennult kui ka näiteks sõidukijuhi vaatevinklist.

Avaldab vaatajale muljet

“Võin oma kogemustest öelda, et kolmemõõtmelise pildiga esitlus avaldab vaatajatele muljet. Inimestel tekib kohe huvi, saalis on vaikus ja kõik jälgivad,” rääkis Loorens, kelle sõnul on animaesitluse järel inimestel palju vähem küsimusi, sest liikuv ruumiline pilt annab objektist detailse ettekujutuse.

Loorens ütles, et hooneprojektide esitlemisel on kolmemõõtmelist pilti kasutatud juba mõnda aega, kuid maanteede projekteerimisel on see üsnagi uus nähtus.

Sõrve maantee 2,8–16,3 km vahelisele lõigule kavandatud kergliiklustee ühendab omavahel Kuressaare linna Sõrve-suunalise kergliiklustee ja Tehumardi–Salme kergliiklustee. Kuni Mändjala bussipeatuseni kulgeb trass Sõrve maantee merepoolsel küljel, sealt edasi aga vastaspoolel.

Tee läbi eramaa

Avalikul arutelul kostis muuhulgas ka pahameelt, et tee ehituseks haugatakse eraomanike maad ja raiutakse maha teele ette jäävat haljastust.

Nasva elanik Karin Rahnel kurtis, et tema krundist läheb tee-ehituse alla 16 meetrit teeäärsest maad, mille eest ta peab ka edaspidi maamaksu tasuma, samuti toob kulutusi kaasa tee-ehitusest tulenev krundiplaani muutus.

Keskranna elanik Ulli Lätt pidas kergliiklusteed jalgratturite ja jalakäijate ohutuse seisukohalt hädavajalikuks, kuid vaja on mõelda, et tee ehitus ei riivaks olemasolevate hoonete ja rajatiste omanike huvisid.

Toomas Magus rõhutas vastastikuse kompromissi vajadust. Tee-ehitaja omalt poolt on valmis rajama uue haljastuse, taastama aia või tegema mahasõidu. Oluline on ka see, et seoses kergliiklusteega rajatakse Nasvale liigniiskuse kruntide lähedusest ärajuhtimiseks sajuvete drenaaž.

Toomas Magusa sõnul saab Loode–Tehumardi kergliiklustee ehitus teoks koos Sõrve maantee rekonstrueerimisega, mis võetakse ette ilmselt viie aasta pärast.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 111 korda, sh täna 1)