Kuressaare lennurada pikeneb 2000 meetrini (3)

Ehitushindade odavnemine võimaldab Kuressaare lennujaama 1518 meetri pikkust maandumisrada pikendada kavandatud 300 meetri asemel 500 meetri võrra.

AS-i Kuressaare Lennujaam juhataja Mati Tang ütles Oma Saarele, et lennuraja pikendamine 1800 meetri asemel 2000 meetrini loob paremad eeldused selle lennujaama kasutamiseks kuni 150-kohaliste lennukite vastuvõtmiseks.

Kui praegu saab Kuressaare lennurajalt täislastis õhku tõusta keskeltläbi kuni 100-kohaline lennuk, siis 2000 m pikkuse raja puhul saavad seda teha kuni 150-kohalised lennukid. Lennuraja laiuseks jääb endiselt 30 meetrit.
Kuressaare lennuraja rekonstrueerimistööd hakkavad pihta juunis ja lõpevad septembris. Tööde käigus paigaldatakse rajale 600 meetri ulatuses lähenemistuled, laiendatakse lennuraja külgohutusalasid jne. Tööde maksumus on 54 miljonit krooni.

Mati Tangu sõnul rekonstrueerimistööd liinilende ei takista. “Mõningate tööde jaoks lennuväli mingiteks tundideks kindlasti suletakse, kuid see võib häirida vaid juhuslike lendude toimumist,” lausus Tang.

Paljuräägitud ILS-seadmed ehk täppismaandumise seadmed, mis aitavad lennukitel maanduda ka madalpilvisuse korral, saab lennujaam ilmselt alles aasta pärast.

Seadmete hange tehakse kahasse Tartu lennujaamaga ja kuulutakse välja küll sel suvel, kuid spetsiifiliste seadmete tootmine võtab aega vähemalt kuus kuud, lisaks kulub aega seadmete paigaldamisele. Seega jätkuvad madalpilvisusest tulenevad häired lennukite maandumisel veel aasta jagu.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 36 korda, sh täna 1)