Ventspils tahab laevaühendust Kuressaarega

Läti Ventspilsi linn soovib tänavusest hooajast katkenud Mõntu– Ventspilsi laevaliikluse asemel käivitada laevaliini Kuressaare–Ventspils.

Ventspilsi linnavolikogu pöördus Kuressaare linna poole kirjaga, milles rõhutatakse Ventspilsi ja Saaremaa vahelise transpordiühenduse olulisust turismile ning viidatakse vajadusele otsida mereühenduse taastamiseks lisaressursse, et tagada laevaliini majanduslik efektiivsus.

Ühe võimalusena laevaühenduse käivitamiseks pakuvad lätlased välja toetuse küsimust Läti-Eesti piiriülese koostöö programmilt. Selleks on vaja mõlema riigi poolselt tingimused üle vaadata ja leida lahendusi ka selliste olukordade jaoks, kui käivitatakse uusi mereühendusi ja soovitakse pilootprojektide vormis turgu testida.

Kuressaare linnavalitsuse pressiesindaja Priit Pruul ütles Oma Saarele, et Kuressaare on igati valmis kaasa aitama ning palub appi siseministeeriumi vastavad ametnikud, kellel on voli tingimusi muuta. Ventspilsi linnavõimud on juba alustanud ka läbirääkimisi võimaliku operaatori leidmiseks, kes oleks huvitatud plaanitava liini käivitamisest.

Priit Pruul sõnas, et lähiajal loodetakse Ventspilsi võimudega teema arutamiseks ka ühe laua taha istuda.

Siseministeeriumi Euroopa territoriaalse koostöö büroo nõunik Kadri Jushkin ütles Oma Saarele, et Kuressaare ja Ventspils võivad laevaliini turu testimise pilootprojekti Eesti-Läti programmi esitada ka ilma programmi tingimusi muutmata. Oluline on tema sõnul aga meeles pidada, et iga programmist toetust taotleva projekti puhul hinnatakse, kui suur on konkreetse toote või teenuse nõudlus ning kui jätkusuutlik on projekt pärast abiraha lõppemist – just see on eelduseks, et projekt struktuurifondidest toetust saaks. Tulemus peab olema projekti lõppedes n-ö isemajandav ka ilma Eesti või Läti riigi toetuseta, rääkis Jushkin.

Eesti-Läti programmi rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest ja projektide toetuseks eraldatakse kokku kuni 562 miljonit krooni. Projektipartnerite minimaalne omafinantseerimise määr on vähemalt 15% abikõlblikest kuludest. Praeguseks on programmis vabu vahendeid umbes 300 miljoni krooni jagu.

2005. aastast Mõntu–Ventspilsi laevaliinil opereerinud SSC Ferries otsustas majanduskliima halvenemise tõttu 2009. aasta hooaja vahele jätta, kuid on piisava nõudluse korral valmis liini opereerimist jätkama järgmistel hooaegadel.

Nelja aasta jooksul teenindas Saaremaa–Ventspilsi liin kokku üle 60 000 reisija ligi 30 riigist.

Ventspilsi ja Saaremaaga peab laevaliini avamise plaane praegu ka Gotlandi laevafirma Rederi AB Gotland, kes soovib esimesed proovisõidud teha juba sel suvel.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 45 korda, sh täna 1)