Hedvig Hanson Jazz del Maris – unise linna unetutele (3)

26. märtsil kuulasime Jazz del Maris oodatud kvaliteetset esitust Hedvig Hansonilt, aga ka Kuressaare noorte saksofonistide ja koolibändi Ei Kestä ülemeelikuid ülesastumisi. Publikut oli kohale tulnud nii palju, et džässiklubi eestvedaja Villu Veski selle üle ainult puhast rõõmu väljendas.

Me teame kõik Hedvig Hansonit. Isegi need, kes teda elu sees kuulamas pole käinud. Kes on aga käinud, tulevad alati jälle, sest nii hääd muusikat teevad Eestis väga vähesed. Ning nii pühendunult.

Seekord viisid Hedvig Hanson, Andre Maaker (kitarr) ja Tõnu Tubli (trummid) meid mitme rahva unemaadele. Meie lemmikunenäod, olenemata meie vanusest, on ju ikka printsidest ja printsessidest ja nende ümber keerlevatest imedest. Lõputust rahust, õnnest ja küllusest.

Paar aastat tagasi üllitas Hedvig Hanson plaadi “Emalaulud” ja seda minu mäletamist mööda just pärast oma esimese lapse sündi. Need olid eestikeelsed ja eesti laulud. Paljusid neist mäletame ajast, mil neid meile endile lauldi.

26. märtsil saime aga nautida prantsus-, hispaania-, portugali-, vene- ja dualakeelseid unelaule. Nii nagu on rahvused erinevad, olid ka need hällilaulud erineva kõlapildiga. Sinna juurde veel Andre Maakeri maagilisena mõjuv elektroonika ja kitarri kooskasutus ja Tõnu Tubli trummid.

Polnud kahtlustki, et tegemist on oma ala professionaalidega, kuid lisaks tundus, et tehtav pakub esinejatele tõesti täit rahuldust. Neid laule ei oleks saanud laulda nii soojalt ja kaunilt, kui ei oleks endal lapsi.

See on nagu tagasipõige lapsepõlve, kuid mitte enam iseendana, vaid läbi oma järeltulijate. Laval kuuldu/nähtu mõjus nii ebamaiselt ilus ja hardana, samas nii loomuliku ja kordumatuna. Ja lõppes kõik nii ootamatult, nagu oleks sind keset unenägu äkki üles äratatud. Sellist unenägu, kus on hirved, printsid ja printsessid.

Õhtu teises osas võttis laval koha sisse Kuressaare muusikakooli saksofonikvartett eesotsas õpetaja Matis Männaga. Esitati klassikat jazzi, rocki ja svingmuusika radadelt. Oli lusti, kelmikust ja kaasahaaravust. Siinkohal mainiksin kindlasti kvarteti üht liiget, noort altsaksofonisti Pille-Rite Reid, kes nüüdsest Eesti parimaks noorsaksofonistiks tunnistatud.

Saksofon paistab üldse olevat Saaremaa naiste pärusmaa, sest teame ju kõik ka Maria Fausti fenomeni. Muide, Maria Faust Groupi saab juba 17. aprillil ka Kuressaares kuulata, seda ikka Jazz del Mari üritustesarjas.

Õhtu lõpuks oli jäetud ansambel Ei Kestä, kes on kaverdamiseks üles leidnud eesti popmuusika paremad viisid. Menu tagavad alati “Veenus”, “Tsirkus” jt. Oli see esinemine vahest pisut kohmakas, kuid selle panen osalt ka publiku süüks, kes end meeldiva konjakiklaasi taga pigem juba koju pehmesse voodisse mõtles. Siiski-siiski, bändi lauljataril Liisi Räimel tasub silma peal hoida. Temas on vanamoodsalt öeldes kuraasi. Rock it, girl!

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 18 korda, sh täna 1)