Saaremaa ja Muhu uus turismitrükis läheb messidel nagu soe sai

Saaremaa ja Muhu uus turismitrükis läheb messidel nagu soe sai

 

Eile pärastlõunal esitles Saar & Truuväärt OÜ Saare Golfi restoranis Pegasus turismiettevõtjaile ja ajakirjanikele hiljuti ilmunud uut turismitrükist “Saaremaa & Muhu 2009”. Värvitrükis rohkete fotode ja kaardimaterjaliga varustatud raamatukese trükiarv on 27 000. Esmakordselt anti välja ka läti- ja leedukeelne üllitis.

Üldse saavad Saare maakonna külastajad Eestimaa kõige suuremast saarest ja pindalalt kolmandal kohal olevast saarest lugeda kaheksas keeles.
Siiani on messidel kõige nõutavam olnud soome- ja rootsikeelne trükis. Turistid saavad tutvuda veel inglis- ja saksakeelse ning eesti- ja venekeelse reisijuhiga.

Seekordse trükise koostajail on seljataga juba üheksa aasta pikkune kogemus samalaadsete maakonda tutvustavate väljaannete kokkupanekul.
Saar & Truuväärt OÜ kümnes turismitrükis on kontseptsioonina võtnud luua Saaremaast ettekujutuse kui põnevast ja omanäolisest rohkete loodusharuldustega saarest, kus on veel puutumata loodust. Uute turismimagnetitena on trükis välja pakkunud Kuressaare golfiväljaku ja Muhus Pädaste mõisa härrastemaja.

Kirjutised Kuressaarest maalivad lugejate ette Saaremaa pealinna ennekõike merelinnana. Lugude põhiteemaks värskes üllitises on loodusturism.

Kataloog on messidel juba ilma teinud

Mitmel messil osalenud Anu Lomp Saare golfikeskusest ja Angela Nairis SA-st Saare Turism tõid näiteid, kui nõutud värske trükis Saaremaa huviliste hulgas on.

“Saaremaa leiab kõlapinda päris tugevalt. Me väga usume, et golfiväljak annab võimaluse turismi arengule laiemalt. Siia tuleb golfar golfi pärast. Kui tal mängust isu täis, siis hakkab ta vaatama, kuhu edasi minna, millised on siinsed vaatamisväärsused, millised on muud vaba aja veetmise kohad, kuskohast ta midagi osta saab jne. Toome juurde täiendavaid turiste. Kui neile siin meeldib, siis tulevad nad teinekord tagasi juba koos sõpradega ja nii see asi edenebki,” arutles Anu Lomp.

Angela Nairis nimetas kõigepealt mardilaata Helsingis eelmise aasta novembri lõpus, kus meie kataloogi vastu suurt huvi üles näidati.
Jaanuaris olid saarlased taas Helsingis, seekord põhjamaade suurimal turismimessil oma maakonda tutvustamas. Sellel messil käis 86 000 huvilist. Saarlased olid esmakordselt leivad ühte kappi pannud hiidlastega ja tutvustasid oma saari messil koos.

Veebruaris näitasid saarlased end ja oma väljapanekut Riia messil. Seda üritust külastas 16 700 inimest. Küünlakuus jagati kataloogi ka Helsingi paadimessil, mida külastas 79 400 huvilist.

Tallinnas toimunud veebruarikuisel messil olid saarlased ka väljas. 23 680 messikülastajat said seal Lääne-Eesti saartest ülevaate. Märtsikuu algul saabusid saarlased koos hiidlastega tagasi järjekordselt rahvusvaheliselt messilt, kus oli esindatud 55 riiki.

Sel nädalavahetusel toimub turismimess Rootsis Göteborgis, kus Saaremaa on samuti esindatud ja sealgi jagatakse värsket kataloogi.
Reet Truuväärt väljaandja esindajana tänas suure vaeva nägijaid. Lilli käisid teiste hulgas vastu võtmas võõrkeelsete trükiste redigeerijad-korrektorid, Saaremaal väikest turismiettevõtet omav inglanna Nicola Fyfe ja Kuressaare leedulannast elanik Nijole Kärner.
Uut golfikeskust tutvustasid Aivar Aru ja Anu Lomp. Keskustelu jätkus kohvilauas.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 31 korda, sh täna 1)