Estonian Air on hädas lennugraafikust kinnipidamisega (12)

Estonian Air on hädas lennugraafikust kinnipidamisega

EILE JÄLLE: Estonian Air tühistas tehnilistel põhjustel õhtused Tallinna ja Kuressaare vahelised lennud ka eile. Reisijatele pakuti sihtkohta jõudmiseks bussitransporti.

Oma Saare poole pöördus rahulolematu Estonian Airi klient, kelle sõnul on mandri ja Saaremaa vaheline regulaarne lennuliin kaotanud usaldusväärsuse, sest lennufirma ei pea tihti kinni lennugraafikust.

Toimetusse helistanud mehe sõnul on tema ja ta pere olnud viimastel nädalatel lennugraafikuga hädas juba kolmel korral ning usaldus lennuliikluse vastu hakkab kaduma.

AS-i Kuressaare Lennujaam juhatuse esimees Mati Tang ütles Oma Saarele, et helistaja jutus on tõetera sees. “Probleemide hulk on ületanud igasuguse taluvuse piiri,” tõdes ta.

Veebruaris kuus hilinemist

Mati Tangu sõnul on liiklus Tallinn–Kuressaare–Tallinn lennuliinil olnud häiritud alates veebruari algusest kuni eilse keskpäevani seitsmel korral, sealhulgas on kuus lendu hilinenud ja üks ära jäänud.
Ühel korral on probleemi põhjustanud halb ilm ja kuuel korral tehnilised põhjused lennukitega.

Estonian Air lendab Tallinn–Kuressaare–Tallinn liinil 33-kohalise lennukiga Saab 340, mida on ettevõttel kaks.
“Korra on üks lennuk rivist väljas ja korra teine,” rääkis Tang. “Probleemid võivad ka juhuslikult kuhjuda ja praegu võib küll öelda, et käes on see kuhjumise moment.”

Estonian Airi PR-direktor Ilona Eskelinen väitis, et Estonian Airil ei esine tehnilistel põhjustel rohkem hilinemisi kui teistel lennuettevõtetel.
“Lennuliikluses tuleb aeg-ajalt ette nii lendude tühistamisi kui ka hilinemisi, lennuohutuse tagamiseks jäävad lennumasinad maa peale ka väikseima rikkekahtluse korral,” selgitas Estonian Airi PR-direktor Eskelinen.
“Estonian Air palub vabandust reisijatele tekitatud ebamugavuste pärast.”  

Pahameel töötajate kaela

Mati Tang tõdes, et probleemide korral saavad klientide esmase pahameeletormi oma kaela lennujaama töötajad. “Inimene kipub oma pahameele ikka kohe lennujaamas välja elama, mis on inimlikult ka loomulik, kuigi lennukite tehnilised probleemid või ilmaprobleemid lennujaama üldse ei puutu,” selgitas Tang.

Oma Saare toimetusse helistanud mehe sõnul sõidutas lennufirma 12. veebruaril ärajäänud õhtuse lennu reisijad Tallinnast Saaremaale rendibussiga, mis pidi parvlaeva pealt peaaegu maha jääma. “Bussijuht ostis laevapileti kell 18.59 ja buss pääses viimasena praami peale. Inimesed olid väga vihased,” rääkis mees.

Mati Tangu sõnul puudub Kuressaare lennujaamal otsene infot, kui palju on lennureisijaid Tallinnast bussiga Saaremaale toodud.
Alates oktoobrist, mil Estonian Air hakkas liini teenindama, on buss Kuressaarest Tallinna tellitud 4–5 korral.

Bussi tellimise või mõne muu alternatiivse transpordivõimaluse leidmise kohustus lasub lennufirmal.
Seda juhul, kui mõni reisija peab ilmtingimata kohale jõudma enne järgmist korralist lendu vms.

Müües kliendile pileti, võtab lennufirma endale kohustuse toimetada ta ka sihtkohta, selgitas Mati Tang.


ILONA ESKELINEN: Nii Estonian Airil kui ka AEA (Association of European Airlines) liikmetel moodustavad tehnilistel põhjustel tekkinud hilinemised umbes 3% juhtudest.

Ka kuulub Estonian Air Euroopa täpsemate lennufirmade hulka, ettevõtte lendude väljumise täpsus oli 2007. aastal 99,6%, mis andis AEA liikmetega võrreldes paremuselt 4. koha.

Estonian Airi lendude toimumise protsent oli 2007. aastal 81,6%, mis andis AEA liikmetega võrreldes paremuselt 8. koha. 2008. aastal oli Estonian Airi lendude väljumise täpsus (15 minutit) 85,5%.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 18 korda, sh täna 1)