Saarte ühendus kaotaks ära parvlaevadel reisijapiletid (11)

Teisipäeval istus riigikogu Saarte ühendus ümarlauas koos Saaremaa Laevakompanii ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esindajatega. Osalesid ka maavanemad.

Saarte ühenduse esimees Imre Sooäär ütles, et kohtumisel leppisid peamistes printsiipides kokku saarte ühenduses olevate erakondade esindajad, kuid tegemist ei ole fraktsioonide nõusolekuga ning vastu ei võetud veel ühtegi lõplikku otsust.

Ülesõit poliitika meelevallas

Sooääre sõnul on tema seisukoht kindlasti see, et riigikogusse peab jõudma eelnõu, mis oleks ülem erakondade poliitilistest ambitsioonidest, sest ülesõit ei tohi edaspidi jääda poliitiliste tuulte meelevalda, vaid peab lähtuma konkreetsetest hinna kujundamise põhimõtetest.

“Täna neid põhimõtteid ei ole, praegu sõltub ülevedu poliitilistest kokkulepetest,” sõnas Sooäär.

Riigikogu Saarte ühendus näeb aga lahendusena, et erinevalt tänasest süsteemist, kus üle Väinamere sõitjatel tuleb osta nii reisija- kui ka autopilet, pääseks parvlaevale edaspidi vaid autopiletiga.

“See võiks olla samas hinnaklassis, kui on praegu kahe reisijaga auto ülevedu,” kommenteeris Soosaar, kelle sõnul võidaksid sellisel juhul kindlasti näiteks paljulapselised pered.

Erandina jääksid reisijapiletid bussireisijatele, sest busside täitumus on väga erinev.

Samuti leiti, et sõidukipileti hinna kujundamise aluseks peab olema liinimeeter, mis tähendab seda, et kui mitu meetrit on auto pikk, nii suur oleks ka üleveo hind.

Poole odavam pilet

Saarte püsielanikele loodetakse parvlaevapiletite soodustust pakkuma hakata 50 protsenti tavahinnast.

Riigikogu Saarte ühendus pidas ka oluliseks soodustada ühistranspordi kasutamist, seda just säästliku üleveo ja negatiivse keskkonnamõju tõttu.
Mitu tundi kestnud arutelul jäi aga lahtiseks nii mõnigi küsimus. Nii näiteks ei sätesta praegu ükski Eesti seadus, kes on saare püsielanik.

“Lahendada tuleb ka põhiseadusest tulenev võrdse kohtlemise printsiibi küsimus, et õiguskantsler ega Euroopa Liit ei hakkaks pärast meile etteheiteid tegema,” märkis Sooäär.

Ta tõi samas näiteks võrdse vahemaa Kuressaare ja Tallinna ning Narva ja Tallinna vahel, mille läbimiseks peavad aga saare elanikud praegu tunduvalt suurema rahasumma välja käima.

Parvlaevaühenduse sooduspiletite arutelu jätkub riigikogu Saarte ühenduses paari nädala pärast.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 37 korda, sh täna 1)