Ruhnu laevaliiklusest ja maavanematest (6)

Ruhnu laevaliiklusest ja maavanematest

 

Kord leppinud suur Peeter ja väike Peeter kokku, et jagavad toidukottide sisu – mis sellest välja tuli, teab iga muinasjutusõber.

Kes soovib Ruhnu reisijateveo lepinguid lõpetada?

Lepingute lõpetamise sooviga on välja tulnud Saaremaa Laevakompanii ning seda juba kahes Saare maavalitsusele adresseeritud kirjas. Neist esimene kandis nimetust “Lepingute ülesütlemise teade”.

Lepingute lõpetamise põhjuseks on toodud Ruhnu liini kahjumlikkus. Saare maavalitsus ei ole soovinud lepinguid lõpetada, kuid me ei saa vastu tulla ühepoolsele nõudmisele suurendada dotatsiooni 60% ja seda ühiskonnale majanduslikult raskel ajal. Laevakompanii peab nägema vähemalt kehtiva lepinguperioodi lõpuni ette oma kulutusi ja tulubaasi ning tegema riigihankel tõese pakkumise, mitte alapakkumise.

Maavalitsus on igakülgselt SLK-le vastu tulnud – suurendanud igal aastal toetuse suurust, tõstes piletitulu ja vähendades kulutusi, suunates Pärnu maakonna ja Ruhnu vahelise reisi ümber Pärnu sadamast Munalaiu sadamasse.

Mille eest raha küsitakse?

Saaremaa Laevakompanii on nimetanud “lihtsa soovi” – suurendada reiside arvu Ruhnu–Roomassaare–Ruhnu liinil sajani. Eelmisel aastal tehti sellel liinil 53 reisi ja liin teenindas kahte tuhandet reisijat, kuid laev oleks mahutanud kümme tuhat reisijat.

Keskmine täitumus oli kakskümmend protsenti ehk Ruhnu laeval istus tavaliselt üheksateist reisijat – vahel rohkem, vahel vähem. Reiside kahekordistumisel me veaksime õhku rahva raha eest kaks korda rohkem ja 96-kohalises laevas istuks keskmiselt kümme reisijat.

Lisaksin veel, et lepinguid on kaks ning Pärnu–Ruhnu–Pärnu liinil on kokku lepitud minimaalselt 26 reisis, kuid tehti 45 reisi. Seega ei ole kahjum põhjustatud vähesest tellitud reiside arvust.

Mis on lepingute lõpetamise tahte tegelik põhjus?

Oma Saar avaldab ka tegeliku Ruhnu laevaliikluse lepingute lõpetamise põhjuse – Tallinna linn hakkab korraldama uut pikaajalist hanget vedaja leidmiseks Aegna saarele. Sealne turg 10 000 reisijaga aastas on ettevõtjale tunduvalt ahvatlevam kui 5000 reisijaga Ruhnu liinid. Kulutused reisile on väiksemad ja rahvas ei ole nii hinnatundlik ega kritiseeri vedajat.

Kes seisab ruhnlaste huvide eest?

Kuna probleem on terav ja seda seoses Saaremaa Laevakompanii ühepoolsete nõuetega, siis toimub pärast kohtumist Saaremaa Laevakompaniiga maavalitsuse kohtumine Ruhnu valla esindajate ja rahvaga. Ruhnlastele anname ülevaate võimalustest praeguse lepinguga jätkata ja arutame läbi reisijateveo alternatiivsete vahenditega.

Kui me oleme sunnitud välja kuulutama uue riigihanke vedaja leidmiseks, siis me ehitame selle hanke üles ruhnlaste arvamusele.

Muudest maavanema “tegudest”

Kuressaare lennujaama lennuraja rekonstrueerimistööd algavad plaaniliselt käesoleval aastal. Kui keegi selle Euroopa Liidu abiraha minema viis, siis sooviksin minagi teada, kes, kus, millal seda tegi.

Bussiliikluse käigushoidmiseks suurendati Saare maakonna dotatsioonisummat eelmisel aastal 40% võrra ja tänu sellele on enam-vähem kuni uue hankeni säilinud suures osas status quo. Dotatsiooni suurendamine sai teoks tänu avatud dialoogile majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga.

Maavanemad tulevad ja lähevad, kuid jäävad inimeste iseloomuomadused ja tegutsemisviisid – ettevõtlikkus, ahnus, ausus, enesekindlus, poriga loopimine, sõnamurdmine. Nende omaduste omistamine konkreetsetele inimestele jäägu lugejate hooleks.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 19 korda, sh täna 1)