Kingikoti sisu: ööürbist televiisorini (1)

Kingikoti sisu: ööürbist televiisorini

HEA INVESTEERING: Kullaäris on müüja Maarja sõnul viimaste aegade põhikliendid mehed, kes soovivad investeerida kuldsõrmustesse.

Värvilised bokserid, lõhnavad koerakingitused, viimase aja kõige ropum raamat ja pissupotiga nukk. Sekka kulda naistele ja odööri meestele. Kõige tipuks plastmassist kuusk ka. Selline mosaiik sai kokku kui Oma Saar käis uurimas, mida inimesed jõuluajal enim ostavad.

Hakkasime pihta kohalikust moodsaimast ostlemiskeskusest, kus vaatamata sellele, et teadupärast peaksid inimesed esmaspäeviti tööl olema, oli maja rahvast täis ja vaevalt nad kõik endale hommikuvõileiva peale vorsti-juustu ostma olid tulnud.

Itikaubad

Enteri elektroonikakauplusest öeldi kohe, et kõige popimad on mängukonsoolid, mida saab teleka taha ühendada ja siis end jõuluööl hingetuks mängida. Meelelahutuse eest ligi 7500 krooni maksta ei olevat palju. Jõuluaegset elektroonika ostmist kinnitatakse ka Klick OK kauplusest, kus lemmikkaubaks olevat koguni televiisorid ja sülearvutid. Tahes-tahtmata tekib mõte, et kas ühest poest ostetakse ehk telekas ja teisest konsool juurde. 

Sensuaalsem valik

Goldtime’i ehteäris ütleb leti taga kaunilt naeratav Maarja, et viimase pooleteise nädala jooksul on kauplemine hoogustunud ja eriti on aktiviseerunud meesterahvad, eelistades just kuldsõrmuseid. Eks ta ole tõsi, et kulda raha paigutamine on alati kasulik tegevus olnud. Vähemalt on mingil osal naistest tulevik jälle kindlam. Sõrmes särab ilus rõngas ja pealekauba väike investeering ka tehtud.

Meeste-naiste teemast ei saa mööda ka Ideaali kosmeetikapoes, kust esialgu küll kinnitatakse, et mingeid üksikuid kingihitte neil ei olevatki, kogu kaup on hitid. Siiski koorub jutu käigus välja, et müüginumbrid on suurenenud ja lõhnavett käiakse ostmas mitte endale, vaid just nimelt kingituseks. Poe juhataja Karini sõnul on inimesed erinevad.

Mehed olevat kärsitumad ja nii mõnigi ütleb pärast esimese pudeli nuusutamist, et “ah andke üks ära”. Meestelõhnadest olevat populaarsemad kolmveerand tuhande kuni tuhande krooni kanti maksvad pudelid, mil peal kiri “BOSS”. Müüja kinnitab, et nimi pudelil on nii mõnegi ostja jaoks kriteerium omaette.

Ühena vähestest oskab oma äri hiti välja tuua Seppälä juhataja Pille, kes silma pilgutamata lausub: “Igasugune ööpesu.” Selgub, et tänavuste jõulude ajal leiavad mitmed kodanikud oma kingipakist kas pidžaama, öösärgi või muu eseme, mida uneajaks üll tõmmata.

Lisaks pidid popid olema ka meestele mõeldud värvilised bokserid. Üleüldse olevat igasuguste pesuvärkide ostmine hoogustunud. Pille sõnul ei ole nii, et käivad ostmas ainult naised. Üllatavalt palju olevat näha ka mehepoegi.

Lastele läheb kaubaks kõik

Mänguasjade müümisega jõuluajal probleeme ei teki. Juku mänguasjapoes olevat populaarsemad igasugu puldiga autod poistele ja nukukomplekt tüdrukutele. Ägedamate autodega ühte hinnaklassi kuuluvast, ligi tuhat raha maksvast Baby Born’i komplektist võib leida imikut kujutava nuku, pissupoti, lutipudeli, luti ja kõike muud kraami, mis lapse eest hoolitsemiseks tavaelus vaja.

Müüja Neidi sõnul näiteks nukukomplekti tavapäevadel palju ei osteta, kuid jõuluajal küll. Kokkuvõttes läheb mänguasjapoes kaubaks kõik. 

Roppraamat on hitt

Kõige paremaks kingiks loetakse alati raamatut. Nii Turu raamatupoes kui ka Saaremaa kaubamajas kinnitatakse, et raamat läheb jõuluajal kenasti kaubaks.

Kaubamajamüüja Karin isegi ei mäleta, et varem oleks jõulude ajal nii palju raamatuid ostetud. Ei tea, kas raamat on nii kalliks läinud, et nüüd saab seda ainult jõuluajal lubada või on inimesed muutunud haritumaks ja ostavad igasuguse tühja-tähja asemel endale hoopis vaimuvara.

Raamatuärimees Mati Tasa, kes peab Kuressaare ainsat päris raamatupoodi, ütleb, et hitt on kindlasti Mihkel Raua “Musta pori näkku”, mis on oma otsekohesuse ja suurte müüginumbritega uudis omaette.

Iseasi, kas kingikotti passib teos, mis poes suvaliselt avatud kohas vestab sellest, kuidas purupurjus vürst Volkonski näärivanana meenutas, et ta oli hetk tagasi Anne Veskit keppimas käinud ja palunud ta sitta nuusutamiseks.

Leebemast lektüürist pidid popid olema näiteks Stephanie Meyeri “Videvik”, aga ka Kersti Kreismanni elust pajatav “Paljajalu kõrrepõllul”.
Kaubamajas öeldakse, et populaarsed on lisaks raamatutele ka igasugu CD-d, DVD-d.

Advendikalender koerale

Kui sa oma abikaasale kingitust ei tee, siis lemmikloomale teed kindlasti. Selles pole kahtlustki. Ossu lemmikloomapoes oleme hitiotsimisega veidi hiljaks jäänud. Poemüüja Mariana näitab nimelt koertele mõeldud advendikalendrit, kus iga aknakese taga peitub maiustus. On ka koeraküpsiseid päkapikumaja-pakendis, mis pidavat samuti populaarsed olema.

Loomadele mõeldud kingitused on suisa imelised. Näiteks saab kingipaki panna lõhnama nii, et koer selle ise kuuse alt üles leiab.
Ei ole jõulu ilma jõulukuuseta. Kes läheb ostab RMK-st loa ja toob kuuse metsast ise, kes ostab heategevuslike organisatsioonide või lihtsalt ärimeeste käest.

Aga saab ka näiteks Koduextrast, kus viimase aja üks populaarsemaid artikleid on plastmassist kuusepuu. Üks “puu” maksab alla saja raha.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 49 korda, sh täna 1)