Lennujaama tasub jõuda tavalisest varem (4)

Lennujaama tasub jõuda tavalisest varem

 

16. novembril jäi Estonian Air’i lennust Kuressaare–Tallinn maha väike 5-aastane laps, kes oleks pidanud ilma vanemata lendama üksi Tallinna, kus teda pidi ootama ema. Kes, nagu selgus, sai aga alles ajakirjanduse vahendusel teada, et see oli tema laps, kelle pärast isa oli pahane Kuressaare lennujaama ja selle töötajate peale. Ema ei olnud lapsele vastumineku vajadusest üldse keegi informeerinud.

Reeglid on täitmiseks

Just selliste juhtumite vältimiseks ongi välja töötatud väga täpne kord, kuidas üks väike laps saab üksi, ilma vanemata, lennata ohutult ühest punktist teise ning kuidas vanem annab ta allkirja vastu üle lennujaama saatjale, see saatja omakorda lennukis saatjale ning lennuki saatja lapsele sihtkohta vastu tulnud teisele vanemale.

Lennundus on just reisijate ohutuse, julgestuse, turvalisuse ja lennukite ajagraafikus püsimise pärast üksikasjadeni reglementeeritud valdkond, kus iga väikseim protseduur on kõigis lülides väga täpselt kirjeldatud.
Need protseduurid on lennujaama töötajatele täitmiseks ning nende eiramine toob töötajale kaasa pahanduse.

16. novembri lennust natukene lähemalt. Kuna selles loos on nii õpetlikku kui ka lisateavet. Reisijate registreerimine algas kell 13.00 ehk nagu tavaliselt 2 tundi enne plaanijärgset lennuki väljumist. Lennu nimekirjas oli kokku 25 reisijat, nende hulgas ka broneering üksi reisivale alaealisele.

Lapsel puudusid aga vormistatud lennupilet, alaealise veoteenuse nõude blankett, loomulikult ei olnud talle piletit ka välja ostetud. Klienditeenindaja oli, et mitte hiljem aega kulutada, valmistanud isegi ette alaealise teenindamise blanketid ja pagasilipikud.

Registreerimine lõppes kell 14.30. Pärast seda oodati lapsevanemat veel 5 minutit. Seejärel tegeles klienditeenindaja lennuks vajalike dokumentide vormistamisega ja suundus, nagu protseduur ette näeb, dokumentidega lennuki juurde.

Kell 14.40 ehk 20 minutit enne lennuki lahkumist läbis klienditeenindaja turvakontrolli, et ette valmistada 24 registreeritud reisija lennukipardale minekut. Lapsevanem ega laps selleks ajaks lennujaama jõudnud ei olnud. Kapten andis klienditeenindajale loa alustada reisijate lennukisse laskmist.

Klienditeenindaja tegi oma tööd

Klienditeenindaja informeeris meeskonda, nagu protseduur ette näeb, et üksi reisiv laps ei ole lennujaama jõudnud, ja selgitas kaptenile üksi reisiva lapse registreerimisega seotud lisaprotseduure, mille tulemusena võiks lennuki väljalend lapse saabumisel hilineda. Koos kapteniga langetati otsus, et väljalend hilineda ei tohi, kuna lennukil seisid ees veel järgmised lennud järgmiste reisijatega.

Reisijate pardalemineku teenindamise ajal sai klienditeenindaja teada, et terminali saabus vanem koos lapsega. Klienditeenindaja vormistas kõik reisijad pardale ja sai alles siis võimaluse siirduda tagasi registreerimise alale, kus teda ootas lapsevanem 5-aastase lapsega.

Klienditeenindaja selgitas lapsevanemale, et kuna lennukisse minek on lõppenud ja et ta jäi liiga palju hiljaks olukorras, kus tal ei ole ei piletit ega täidetud üksireisiva lapse blanketid, siis kahjuks ei ole võimalik last sellele lennule enam lubada.

Kasulik teada

Kõigil tulevastel reisijatel oleks kasulik teada, et seoses Estonian Air’i liinile tulekuga kehtestati Kuressaare lennujaamas kõikidele regulaarlendudele, v.a Ruhnu, registreerimise lõppemise ajaks 30 minutit enne lendude plaanijärgset väljumist.

Põhjus on lihtne – seni kohalikul liinil lennanud kuni 18-kohalise lennuki asemel lendab nüüd 33-kohaline lennuk ja selle teenindamine võtab rohkem aega. Info selle kohta on üleval terminalis ja lennujaama kodulehel ning seda jagatakse ka piletite väljaostmisel.

Andres Taimla
regionaalsete lennujaamade direktor

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 37 korda, sh täna 1)