Keskerakondlased laseks kõik saarlased laevale odavamalt (27)

Keskerakondlased laseks kõik saarlased laevale odavamalt

PRAAMILE POOLE HINNAGA Eelnõu järgi oleks avaliku teenindamise lepingu alusel korraldatavatel laevaliinidel nii saarlastest eraisikute kui ka saare firmade autode ülevedu vähemalt 50-protsendilise soodustusega pileti täishinnast.

Riigikogu Keskerakonna fraktsioon algatas ühistranspordiseaduse muutmise eelnõu, millega muudetaks saareelanike ja nende firmade sõidukitele parvlaevaga ülesõit vähemalt poole odavamaks, võrreldes tavapiletiga.

Seda alates 1. jaanuarist 2010 ja ühel konkreetsel liinil ning tingimuseks oleks laevafirma kliendikaardi ehk Saaremaa Laevakompanii puhul
S-kaardi olemasolu.

Eelnõus mitu “aga”

Kaardi kasutuslepingu saaks keskerakondlaste plaani järgi sõlmida juriidilise või füüsilise isikuga, kelle asukohaks on äriregistris või elukohaks rahvastikuregistris märgitud Eesti riigi territooriumil asuv saar.

Saare maavanem Toomas Kasemaa, kellele eelnõu samuti seisukohavõtuks saadeti, ütles Oma Saarele, et sellise korralduse juures on mitu “aga” ja küsimust.

“Olen alati öelnud, et saarlane vajab toetust, kuid kuidas seda toetust anda, on iseasi,” sõnas Kasemaa. “Kas doteerida liikumisviise või jätta inimestele rohkem raha kätte, et nad saaksid ise valida, kuidas seda kasutada? Mina pooldan viimast lähenemist.”

Maavanem on seda meelt, et S-kaardi alusel eelistuste tegemisel tekib tahes tahtmata mitu kategooriat saarlasi, kellest osa soodustustest kindlasti võidab, kuid paljudel ei muutu sellest midagi.

Näiteks ei saaks soodustust bussireisijad, jalgsi praamile minevad saar-lased, inimesed, kellel pole S-kaarti, või siis mandril tööl käivad saarlased, kes kasutavad Mandri-Eestis registreeritud tööandja autot. Ka liisingus olevad autod on suuresti registreeritud mandril.

“Samuti peame küsima, mis see soodustuste tegemine ja süsteemi kontrollimine maksma läheb,” märkis Kasemaa. “Ja kui kõik saartel elavad inimesed saaksid soodustuse, läheks see maksumaksjale väga kulukaks.”

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna nõunik Martin Rakov ütles, et kahjuks puudub ettepaneku seletuskirjast üks oluline osa. “Nimelt puuduvad arvutused, palju sellise muudatuse rakendamine riigile maksma läheb,” tõdes Rakov.
Tema sõnul nõuab sellise eelnõu rakendamine majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esialgsetel hinnangutel miljoneid kroone lisaressurssi, mida praegu on pea võimatu leida. “Seetõttu ei saa me algatatud eelnõu ilmselt toetada,” sõnas Rakov.

Eeskuju Põhjamaadest

Ta lisas, et ministeerium kujundab ametliku seisukoha siis, kui nimetatud eelnõu esitatakse neile seisukohavõtuks, samas ootab ministeerium eelnõu algataja arvutusi ettepaneku majandusliku poole osas ning ettepanekuid selle kulu katmiseks.

Keskerakonna fraktsioon võttis eelnõu ette valmistades malli Põhjamaadest, kus saarte püsielanikele kehtivad laevasõidul mitmed soodustused.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 26 korda, sh täna 1)