
PRAAMILE POOLE HINNAGA Eelnõu järgi oleks avaliku teenindamise lepingu alusel korraldatavatel laevaliinidel nii saarlastest eraisikute kui ka saare firmade autode ülevedu vähemalt 50-protsendilise soodustusega pileti täishinnast.
Riigikogu Keskerakonna fraktsioon algatas ühistranspordiseaduse muutmise eelnõu, millega muudetaks saareelanike ja nende firmade sõidukitele parvlaevaga ülesõit vähemalt poole odavamaks, võrreldes tavapiletiga.
Seda alates 1. jaanuarist 2010 ja ühel konkreetsel liinil ning tingimuseks oleks laevafirma kliendikaardi ehk Saaremaa Laevakompanii puhul
S-kaardi olemasolu.
Eelnõus mitu “aga”
Kaardi kasutuslepingu saaks keskerakondlaste plaani järgi sõlmida juriidilise või füüsilise isikuga, kelle asukohaks on äriregistris või elukohaks rahvastikuregistris märgitud Eesti riigi territooriumil asuv saar.
Saare maavanem Toomas Kasemaa, kellele eelnõu samuti seisukohavõtuks saadeti, ütles Oma Saarele, et sellise korralduse juures on mitu “aga” ja küsimust.
“Olen alati öelnud, et saarlane vajab toetust, kuid kuidas seda toetust anda, on iseasi,” sõnas Kasemaa. “Kas doteerida liikumisviise või jätta inimestele rohkem raha kätte, et nad saaksid ise valida, kuidas seda kasutada? Mina pooldan viimast lähenemist.”
Maavanem on seda meelt, et S-kaardi alusel eelistuste tegemisel tekib tahes tahtmata mitu kategooriat saarlasi, kellest osa soodustustest kindlasti võidab, kuid paljudel ei muutu sellest midagi.
Näiteks ei saaks soodustust bussireisijad, jalgsi praamile minevad saar-lased, inimesed, kellel pole S-kaarti, või siis mandril tööl käivad saarlased, kes kasutavad Mandri-Eestis registreeritud tööandja autot. Ka liisingus olevad autod on suuresti registreeritud mandril.
“Samuti peame küsima, mis see soodustuste tegemine ja süsteemi kontrollimine maksma läheb,” märkis Kasemaa. “Ja kui kõik saartel elavad inimesed saaksid soodustuse, läheks see maksumaksjale väga kulukaks.”
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna nõunik Martin Rakov ütles, et kahjuks puudub ettepaneku seletuskirjast üks oluline osa. “Nimelt puuduvad arvutused, palju sellise muudatuse rakendamine riigile maksma läheb,” tõdes Rakov.
Tema sõnul nõuab sellise eelnõu rakendamine majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esialgsetel hinnangutel miljoneid kroone lisaressurssi, mida praegu on pea võimatu leida. “Seetõttu ei saa me algatatud eelnõu ilmselt toetada,” sõnas Rakov.
Eeskuju Põhjamaadest
Ta lisas, et ministeerium kujundab ametliku seisukoha siis, kui nimetatud eelnõu esitatakse neile seisukohavõtuks, samas ootab ministeerium eelnõu algataja arvutusi ettepaneku majandusliku poole osas ning ettepanekuid selle kulu katmiseks.
Keskerakonna fraktsioon võttis eelnõu ette valmistades malli Põhjamaadest, kus saarte püsielanikele kehtivad laevasõidul mitmed soodustused.
Just, peaks ikka sinnapoole tüürima, et ilma autota saab tasuta üle. Mõnes mõttes lüheneksid autojärjekorrad, aga laeva resto teeks sellevõrra rohkem kassat, kui inimesel raha üle jäänud. Vaat seda teemat tuleks arendada, kuna Skandinaavias ongi nii, et jalakõmpija ja jalgrattur saavad tasuta üle. Siis taastada ka bussiliinid Kuressaare-Kuivastu ja Virtsu-… jne. Tuule bussid ise võiks sõita ju, selliste liinide korral taas laeval ruumi rohkem, kui bussid laeva ei trügi.
Õige. Natuke võib ju oma taguotsad auto või bussi istmelt üles kergitada (kui tasuta ülesõit motiveerib) ja natuke ka kondiauru kasutada. Kokkuhoid seegi, kokkuhoid ju IN.
ega maavanem tea jah tegelikus elust midagid
Juba ennemuistsetel aegadel jagasid Keskerakondlased rikaste vara SAARLASTELE.
Just sellepärast ongi tänapäeva Vahvad Kesikud sagedased külalised näiteks uhkes pagiäärses LEEDU KUNINGA lossis, et selle kurjast omaniku vara saarlastele laiali jagada!
Oi neid Vahvaid Kesikupoisse, rikaste sakside poolt röövitud raudtee tõid nad juba vesele eesti riigile tagasi, kurja LEEDU kuningat sunnivad nad suisa tasuta häid saarlasi mandri vahet vedama! Nende heategude nimistu on nii pikk, et ei mmahu siia ära! PAKS MUNK ETTKARR, Vahva vibukütt Sir LANETT ja teised Vahvad Kesikud söövad ja joovad kõigi saarlase rõõmuks kurja saaremaa kuninga LEEDU kas või vaeseks kui vaja, aga enne nad seal lossis köögi ja veinikeldri rüüstamist ei lõpeta, kui saarlastel tasuta laevasõit käes on!
Üldse annab keskerakond enne valimisi ülesse hulganisti häid ja väga häid seadusemuudatusi nagu saarlaste tasuta laevasõit, pensionäridele 10x suurem pension , tudengitele tagastamatu õppelaen ja tasuv töökoht ameerikas, tartlasele tasuta koeraliha, venelastele autonoomia jne
Ainult need kurjad valtsusparteid ei lase kõike seda head nagunii läbi, mida keskerakond oma rahvale teha tahab.
Kurjust täis on need teised.
HAHAHAHAHHAA
Valimised lähenevad suure kiirusega…..
No on ikka jälle asja välja mõelnud, millega saarlasi lollitada.
Laevale poole odavamalt, laevalt maha poole kallimalt.
Mul on ainult üks küsimus: Miks ei muudetud seadust siis kui KE oli valitsuses ja Savisaar majandus-kommunikatsiooniminister?
valimiskampaania sai avapaugu?
Ma näen, mul on tunne, et kesikud võidavad need kohalikud valimised pika puuga ning saarele saabub kauaoodatud õnne ja rahu aeg.
Sisutu populism, kesk tahab, Parts ei taha, meie oleme ju head, kõik teised on pahad :)) arvutusi ka ei ole kaasa panna. Kari lolle muud ei midagi.
Jälle pakutakse saarlastele midagi ” uut ” enne valimisi. Tuleb meelde Muhust pärit vanahärra ütlus, et hr. Sooääre lubadute järgi peaks olema Muhu saar kaetud juba kolm korda asfaldiga, sest enne valimisi lubatakse jälle kõik teed üle teha.
Olgem ausad. Mõte pole ju paha.
Oo-jess! Seda me just ootasime! Veel parem oleks, kui praamipileti eest saarlastelt üldse raha ei võetaks… Ah jaa, see on järgmiste valimiste lubadus.
Sellegi poolest tuleks kesk valida igale poole esimeseks numbriks.
Samas, kui meelde tuletada kes on keskerakonna suurrahastaja, ega mitte Leedo ???oma laevakompaniiga.
Krt. ajab hinge täis selliste tühjade lubadustega mängimine!!!
Mõte ei ole hea, kui ei tea palju see maksma läheb, selliseid katteta lubadusi ei ole mõtet pakkuda. Juba täna on võimalik lepinguga odavamalt üle saada ja üleüldse miks me peaksime oma külalist juba praamiga koorima hakkama? Turist on see inimene, kes saarele raha toob mitte keegi teine, õnneks paneb aeg asjad ise paika ja hetkel on see aeg käes :)
L peab ju oma äriideed arendama.
Ettepanek on ju hea? Sellest on ammu räägitud, kena oleks kui ükskord teoks saaks. Mis tähtsust sellel on, milline erakond asja veab? Rahunege maha….
Kui idee realiseeruks oleks täitsa ok. Minul täitsa savi , kas selle taga on oravad, ninasarvikud, õunapoisid või kes ignes.
Väga hea mõte.
Aga kui vaadata Tallinna linnavõimu poolt kehteststud maadehindu, siis ei saa ju rääkida mingist positiivsest aspektist tavakodanaikele.
Oleks Savisaar peaminister siis ei oleks maailmas majanduskriisi ka.
Ma tahaks, et saarlastele, kes praamile sõidavad, peale makstaks
saarlase identideet pole praamisõit, et kui praamiga ei sõida siis kesikute soodustust ei saa
ega see mõni kroon pileti pealt soodustust ei muuda reisijale ju suurt midagi. teie sihtkohtade vahemaa jääb samaks ja kui te maanteel ühe möödasõidu vahele jätate olete oma bensukuluga selle piletisoodustuse tasa teind. mõne kroonise pileti soodustuse asemel eelistan näha ilusamat ja arenevat infrastruktuuri Saaremaal. Ja kui kunagi ilusad ajad tulevad, oleks tore tasuta üle väina saada küll:)
ärgu nad lootku,et ma seepärast keskerakonda valima hakkan.
Aga kes teise poole kinni maksab? Ülejäänud eesti rahvas? Ega SLK-l siis sellevõrra raha vähemaks jää…
Maavanem võiks siiski teada, et S-kaardi saab ka suvalisele liisinguautole kui selle vastutavaks kasutajaks on tehnilises passis märgitud saarlane.
Ettepaneku tegi lihtsalt vale erakond, sellest ka hämamine. Kahju.
hea eelnõu
20.11.08, 02:05
Maavanem võiks siiski teada, et S-kaardi saab ka suvalisele liisinguautole kui selle vastutavaks kasutajaks on tehnilises passis märgitud saarlane.
seda saab algusest peale ju – omal 3 erinevat liising autot olnd ja S-kaart neil kõigil!
idee on kiituväärt, aga bussiga reisijad jäävad ikkagi ilma sooduseta, st. sitta sellest autost aga saarlane kui inimene v ntx täitsa ilmarahata üle mere saada … ehk kes on nii rikas, et autoga liigub – las maksab nagu igateine – aga reisija pilet võiks ikkagi saarlastel 0 olla!