Saaremaal sõidetakse üle aastate taas rahvarallit (4)

Saaremaal sõidetakse üle aastate taas rahvarallit

TAHAB VÕITA: Virgo Arge loodab oma Mitsubishiga konkurentidele vaid tagatulesid näidata.

Järgmisel laupäeval korraldab sihtasutus Orissaare Spordihoone Ida-Saaremaal rahvaralli. Esmakordselt sõideti Saaremaal rahvarallit 34 aastat tagasi, viimati toimus Saaremaal analoogne võistlus Sar-Tech Motorspordi korraldusel 2005. aasta aprillis.

Novembri neljandal laupäeval kell 11 algava Saaremaa rahvaralli võistluskeskus saab olema Orissaare alevikus. Kiiruslikud lisakatsed viiakse läbi Orissaare ja Laimjala vallas. Võistlustrassi pikkus kahe omavalitsuse kruusateedel peetaval rahvarallil on ligi 160 kilomeetrit. Katseid on kokku kaheksa. Rada on tinglikult jagatud kaheks osaks, ehk nelja kiiruskatset läbitakse kahel korral.

Rajameister Indrek Haamer avaldas lootust, et sügise kohta suhteliselt soe ilm muutub jahedamaks ning teekate võistluseks taheneb. “Ilmateade lubab külma. Juhul, kui külma ei tule, on oht, et mõni koht rajal läheb rööpasse,” nentis ta ja lisas, et see teeb lisakatsete teistkordse läbimise võistlejaile problemaatilisemaks.

Haamer rõhutas, et kohalikke elanikke eelseisev võidusõit oluliselt häirida ei tohiks, kuna rajahooldusele pööratakse suurt tähelepanu. Mõnda lõiku on avaliku tee parema säilimise huvides seetõttu korrastatud ka enne võistlust.

Kuivõrd sportrallist erinevalt rahvarallil osalejad võistlustrassiga eelnevalt tutvuda ei tohi, ei saa võistluse organisaatorid enne reedet täpsustada, millistel teedel võidu sõidetakse. Küll aga nõustus Indrek Haamer võistlejaid ja publikut katsete profiili osas veidi valgustama: “Katsed on kiired. Neljast katsest kaks on veidi tehnilisemad.”

“Üks lisakatsetest kulgeb väga kitsaste kiviaedade vahel võrdlemisi libedal kruusateel. Selle esimesel poolel on palju teravaid kive ja kohati on tee üsna auklik,” iseloomustas ta sõitjaile kõige suuremat väljakutset pakkuvat Orissaare valla lääneosas sõidetavat lisakatset, kuhu oodatakse enim publikut.

Rajameistri kinnitusel tagatakse pealtvaatajate ja võistlejate ohutus suure hulga abilistega. Tavapärasest praktikast erinevalt võetakse mõnel katsel kasutusele kollased lipud, et vajadusel rajal olevaile rallipaaridele eelseisvast ohust märku anda. Rajajulgestusel on eelseisval võistlusel omavaheliseks sidepidamiseks kasutada üle paarikümne raadiojaama.

Sel korral võistluse direktori ametit pidava Orissaare vallavanema Raimu Aardami hinnangul saab öelda, et ralli organiseeritakse professionaalsel tasemel. Rajameister Indrek Haamer märkis, et esimese korra kohta on kõik seni sujunud rahuldavalt.

Võistlusklasse on tänavuse hooaja viimasel rahvarallil seitse. Rajale lubatakse nii kaherattaveolised autod kui ka neljarattaveolised tänavasõiduautod. Ühesillaveolistel sõidukitel võistlevaile harrastussportlastele on arvestusklasse kuus, kusjuures neist ühes lubatakse kuni 18-aastastel noortel võistelda ka sportautodel. Starti pääseb kuni 150 autot.

Suure tõenäosusega mängitakse absoluutarvestuse parimad kohad välja 4WD klassi sõitjate vahel. Favoriitidena lähevad selles masinaklassis rajale ammused rivaalid Virgo Arge, Ranno Bundsen, Helmet Palm ja Rainer Parik.

30-aastane saarlane Virgo Arge teeb eelseisva sõidu kaasa Põlva talveralli korraldaja Heigo Lõbusaga. Koos 29-aastase kaardilugejaga startiv mees oletas, et erilisi eeliseid kodusaarel tal konkurentide ees siiski ei ole: “Lähen võidu peale sõitma, kuid Orissaare ligidal peetaval võistlusel mul teiste ees eelist ei ole. Teine lugu oleks siis, kui võistlus toimuks Kuressaare ligidal.”

Saarlastel on aga põhjust pöialt hoida ka teistes masinaklassides osalevaile võistlejaile, eeskätt kuni 18-aastaste noorte arvestuses startivaile Saaremaa poistele, kellest ühele loeb kaarti ka tänavune Eesti autoralli meister Ott Tänak.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 29 korda, sh täna 1)