Eesmärgiga tõsta koolilaste turvalisust kooli jõudmisel, kontrollib politsei ka sel sügisel kõiki koolibusse Saare maakonnas.
“Eesmärk on üle kontrollida, kas kõik koolibussid on tehniliselt korras,” ütles Lääne politseiprefektuuri korrakaitseosakonna preventsiooni- ja patrulltalitluse vanemkomissar Ivo Haav, täpsustades, et üle vaadatakse ka omavalitsuse ja vedaja vahel sõlmitud lepingud.
Haav kinnitas, et põhieesmärgiks ei ole mitte karistamine, vaid just see, et bussid, millega sõidutatakse lapsi, vastaksid nõuetele. Tema sõnul on see koht, kus ohutus peab olema tagatud.
Pihtla ostab uuema bussi
Mitmel pool Saare maakonnas kasutavad kohalikud omavalitsused tänavu koolibusse ka muu vallarahva veoks ning näiteks Pihtla vald arutas oma volikogus võimalust soetada vallale uuem buss.
“Oleme tõesti arutanud vajadust ja võimalusi uue(ma) bussi soetamiseks, seda ka hetkel äärmiselt segase olukorra pärast maakonna ühistranspordis,” ütles Pihtla vallavanem Tõnu Hütt Oma Saarele.
Buss soetatakse tema vastavalt vedamist vajavate isikute arvule ja võimalikult väikeste ekspluatatsioonikuludega ning mitte vanem kui viis aastat. “Selleks ootame volikogu otsust,” lisas Hütt Oma Saarele.
Ivo Haava sõnul kontrollitakse Saaremaa busse septembris või oktoobri alguses.
Harjumaal polnud korras
Septembri esimesel nädalal kontrollis julgestuspolitsei liiklusjärelevalve talitus koos Harjumaa omavalitsuste ja autoregistrikeskuse tehnoosakonnaga koolibusse Harjumaal. 12 bussist kaheksa saadeti erakorralisele tehnoülevaatusele.
Enamikel bussidest puudusid tulekustutid ja avariiväljapääsude avamisseadmed või olid avariiväljapääsud mehhaaniliselt suletud, mistõttu oli nende kasutamine võimatu.
Vanemkomissar Ivo Haav soovitab:
1. Lasta spetsialistil (nt ülevaatuspunktil) üle kontrollida sõiduki tehniline seisukord ja varustus;
2. Bussides, milles on olemas turvavööd, peab bussijuht nõudma, et reisijad neid ka kasutaks;
3. Kindlasti peavad lapsi vedavad bussid olema nõuetekohaselt tähistatud lasterühma tunnusmärkidega;
4. Kõigil bussidel peavad olema sõidukikaardid tasuliseks bussiveoks ja ühistranspordiseadusest tulenev sõiduplaan ning kohaliku omavalitsuse ja vedaja vahel sõlmitud leping.
Lisa kommentaar