Uus lennugraafik ei meeldi ärireisijatele (14)

Uus lennugraafik ei meeldi ärireisijatele

OKTOOBRIST UUE LENNUKIGA: Estonian Air hakkab Kuressaare-Tallinna liinil reisijaid vedama Saab 340-ga.

1. oktoobrist hakkab kehtima Saare maavalitsuse ja Estonian Airi vahel sõlmitud lennuliini teenindamise leping. Ühtlasi kehtima hakkav uus lennugraafik erineb oluliselt veel kehtivast Aviesi lennugraafikust, mille kohaselt oli mugav hommikul lennata Tallinna, teha seal ära oma päevatoimetused ja õhtul koju tagasi jõuda.

Praegused lennuajad seda enam ei võimalda, näiteks kolmapäeval ei toimu ühtki lendu, esmaspäeval saab ainult hommikul pealinna, tagasi lennata pole samal päeval võimalik. Teisipäevased ja neljapäevased lennuajad on erinevad võrreldes reedestega – siin on nii hommikuse kui õhtuse lennu aeg viidud paar tundi hilisemaks.

Pahandas pankurit

Oma Saar uuris inimestelt, kes seni on sageli eelistanud oma ametireiside tarbeks lennukit, kuidas neile uus lennugraafik meeldib.

Krediidipanga Kuressaare kontori juhataja Merit Trei: “Kui uut graafikut nägin, pahandasin väga. Kui paljudel on siis vaja siit Austraaliasse lennata ja seal oma pagas vastu võtta? Lennata soovivad eelkõige Saaremaa inimesed, kellel on vaja ametiasju ajada. Uued kellaajad on absurdsed, endised olid super. See, et suurem lennuk liinile tuleb, ei anna midagi, kui pooled kohad tühjad on.”

Sama meelt oli ka Enerpoint Saare OÜ juhatuse liige Erik Keerberg. Ta märkis, et uus graafik on ebaregulaarne, kuid et ta ise ei ole väga sage lennuki kasutaja, siis teda see teema eriti ei puuduta.

Graafik puhkajale

“Pigem võiks olla ikka selline graafik nagu seni, raske on kogu aeg mõelda, millal see lennuk lendab või millal ei lenda,” arvas Keerberg siiski.
Reisibüroo Wris nõukogu esimees Kaie Rõõm-Laanet, kes on enda sõnul väga tihe lendaja, ütles, et peab lennureisidest loobuma.

“Sellise graafikuga saab reisida vaid puhkaja,” lausus Rõõm-Laanet ja lisas, et tema meelest pole sugugi õige, et turistide lende riigieelarvest doteeritakse.


Graafiku muutmine on võimalik

Oma Saar küsis Saare maavanemalt Toomas Kasemaalt neile arvamustele kommentaari. Samuti palusime maavanemal vastata küsimusele, kas vajadusel on võimalik lennugraafikut muuta.

TOOMAS KASEMAA: “Lennuliiklus on käivitatud Saaremaa transpordiprobleemide lahendamiseks ja majanduselu elavdamiseks. Lennuliikluses on olulised nii äriinimesed, tööinimesed, haridusinimesed, avaliku sektori inimesed, turistid ja kõik reisijad, kellel on vajadus kiirelt jõuda Tallinna või Kuressaarde.

Väga tihti arvatakse, et lennuliiklus peab olema suunatud ainult kohalike elanike vedamisele, antud juhul siis kohalike äriinimeste vedamisele. Selline lähenemine ei too sõitjaid juurde ja ei muuda liiklust tihedamaks.
Samamoodi võiks mõelda, et milleks meile parvlaevareisid, mis teenindavad turiste ja veavad kaupa. Laevad peaksid vedama ainult saarlasi. Nii lennukid kui ka laevad on osa Saaremaa majanduselust ja peavad andma võimaluse Saaremaa majanduse arendamiseks.

Iga inimene, kes sellesse ühistranspordisüsteemi panustab reisijana piletit ostes, muudab selle süsteemi kindlamaks. Reisijate lisandumine muudab ettevõtmise tulusamaks, võimaldab parandada teenuse kvaliteeti ning muuta graafikuid tihedamaks.

Graafiku muutmine on võimalik, kui esitatakse vastavasisuline taotlus kas Estonian Airile või maavalitsusele. Maavalitsus vaatab selle koos vedajaga üle ja otsustab graafiku muudatuse.

Seejuures arvestatakse taotluse vastavust kõigi lennuliiklejate huvidele ja hinnatakse vedaja võimalusi ning muudatuse võimalikku majanduslikku kasu. Nii maavalitsus kui ka vedaja on huvitatud iga reisija lisandumisest ja tema vajaduste arvestamisest olude piires.

Juba pikka aega on olnud üksinda reisides soodsam Tallinna lennukiga lennata kui sõita autoga. Ei ole vajadust järjekorras seista, laeva oodata ja ennast autoroolis väsitada. Valige transpordivõimalus, mis on kiire ja soodne.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 31 korda, sh täna 1)