Meediakommentaar: Kellele tehakse telesaateid?

Küsimus kerkib seoses viimasel neljal nädalal ETV-s õhtul edastatud Gruusia-teemaliste vestlusringidega. Hästi kavatsetud ja üldiselt ka kordaläinud saated (2. venekeelne saade välja arvatud). Aga kellele need määratud on?

Kõik saated on olnud kavavälised, asendamas mõnd juhuslikku teleprogrammis olnud saadet, mille vaatajaskond ilmselgelt ei kattu tõsise poliitikasaate vaatajaskonnaga. Eelteadet saate kohta antakse päeva jooksul teiste saadete ajal või vahel. Viimati oli programmi muudatus sisse viidud ka sama päeva ajalehtedes ilmunud saatekavades.

See tähendab, et mingit sihtgruppi kavandatud ei ole, tegemist saab olla vaid juhuvaatajaga. Mina sain esimesest saatest teada päevase juhureklaami järgi – aeg oli ärev, pealegi käis olümpia, sai päeva jooksul telekas mitu korda lahti tehtud. Teisest saatest kuulsin alles järgmisel päeval, seda vaatasin tagantjärele internetist. Kolmandast kuulsin juhuslikult kuskilt õigeaegselt. Neljandale sattusin pulti klõpsides, kui saade oli juba mõnda aega kestnud.

Siit ka küsimus – kellele? Esimene oli arusaadav. Sündmused tulid ootamatult, saade seda enam. Aga ei ole mõeldav, et ka kõigi järgneva kolme idee sündis saatepäeva hommikul!

Iseenesest olid saated seda väärt, et neid võiks veel takkajärelegi korrata kõige selle rohkearvulise, pahatihti kergekaalulise kordussaadete massi asemel – saatekavasse sisse kirjutatuna ja vajaliku eelreklaamiga.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 16 korda, sh täna 1)