Saarlased teenisid Paide rallil kolm klassivõitu (2)

Saarlased teenisid Paide rallil kolm klassivõitu

TASU: Aasta tagasi Paide rallil uue auto rajale toonud Lembit Soe ja Ahto Pihlas said oma töö vilju maitsta aasta hiljem toimunud Paide rallil.
Kaido Saul/rally.ee

Eesti autoralli meistri- ja karikavõistlused jätkusid 22.–23. augustil peetud rahvusvahelise Paide ralliga, kus kolmes masinaklassis saavutasid esikoha saarlased. Kõige magusama võidu noppisid sellelt märgades teeoludes sõidetud võidusõidult Subarul võistelnud Ott Tänak ja Raigo Mõlder.

N-rühma ralliautol kihutanud Ott Tänak kindlustas oma karjääri esimese üldvõiduga ka liidrikoha Eesti meistrivõistluste arvestuses, suurendades vahet lähima konkurendiga 10 punktini. “See lisas loomulikult enesekindlust, aga samas tekitab võit ka tahet veel rohkem endaga tööd teha, sõiduoskusi lihvida ja vaeva näha,” lausus ta.

Tänak ei lasknud end heidutada sellest, et startis mõlemal päeval esimesena. Noor Saaremaa rallisportlane võitis neli kiiruskatset ja edestas teise koha saavutanud mullust meistrit Rainer Ausi ligi 18 sekundiga. “Esimesena startida seekord väga hull ei olnud ja seda just tänu märgadele oludele. Kuivades oludes oleks kindlasti raskem olnud. Aga kindlasti oli kasu ka õigest rehvivalikust. Auto toimis samuti veatult.”

Teise kohaga lõpetas Paide ralli mullune Eesti meister Rainer Aus, kes sel hooajal varem poodiumile ei pääsenud. “Eks tänavu ole seda ebaõnne kogetud ja ka ise lollusi tehtud,” tunnistas Aus. “Nüüd oli päris hea taas üks võistlus korralikult lõpetada.”

Eesti meistrivõistluste arvestuses tõusis teisele kohale taas Margus Murakas, kes Paides saavutas kolmanda koha. “Ei saanud kuidagi seekord hoogu üles,” nentis ta. “Ei oskagi seletada, et miks sellist õiget tuhinat seekord polnud.”

Saarlastel kolm võitu

Lisaks suures N-rühmas võidutsenud Ott Tänakule soosis õnn Kesk-Eesti teedel peetud autorallil ka väikeses N-rühmas võistelnud saarlasi. Esikoha N3 klassis saavutasid Honda Civicul võistelnud Reiko Lempu – Indrek Jõeäär, kes tõusid ühtlasi kuni kaheliitriste A- ja N-rühma autode klassis meistrivõistluste uueks liidriks.

Üldises paremusjärjestuses järgmine koht – viieteistkümnes – kuulus samuti saarlastele. Üle pika aja said rahvuslikus masinaklassis taas parima aja kirja Lembit Soe ja Ahto Pihlas. Juht tunnistas, et hea tulemus tegi meele rõõmsaks: “Ikka jah! Polnud ju tükk aega sõita saanud ja suutsime tõusvas joones liikuda. Proovime Viljandi rallil samamoodi jätkata.”

Lembit Soe hinnangul võib edu võtmeks lugeda seda, et võistlusauto, millega tehti esimene start mullusel Paide rallil, hakkab ometi valmis saama. “Lisaks muidugi Einari ebaõnn oli meie õnn,” jätkas ta, viidates asjaolule, et E-rühma favoriit Einar Laipaik oli sunnitud ralli väljasõidu tõttu pooleli jätma. “Sain pärast katset kohe teada, et ta katkestas. Loomulikult läks meil lihtsamaks, kuigi Kristo Puusepaga sekund-sekundis sõit jätkus.”

Laipaik sedapuhku rajalt väljas

Toyota Starletil võistelnud meeste põhikonkurendid Einar Laipaik ja Siimo Suvemaa vangutasid nõutult pead, ega osanud öelda, miks nende BMW rajal ei püsinud. “Esimesel päeval oli vale rehvivalik. Teine päev tipnes väljasõiduga, mille põhjuses ei ole isegi sotti saanud, kuidas ja miks. Pidurdus läks pikaks ja lasime kurvi otseks. Oleks keerama hakanud, tulnuks ilmselt katus. Pidurdusmaa oli libe,” kommenteeris Laipaik, kellele lõppes tänavune Paide ralli 500 meetrit enne kuuenda katse finišit. “No väga vale koht katkestamiseks…”

Einar Laipaik sõnas, et ralli lõppedes oli ometi põhjust rõõmustada. “Mina loodan, et Otil tuleb veel võite! Ta on ühe punkti ületanud ja temast on saanud tõeline võidusõitja. Noore aeg on möödas.”

Sõpruse august läbi

Paide ralli korraldajad reklaamisid tänavust võistlust hüüdlausega “Sõpruse auk – koht, mis tõmbab”. Nii meelitasid organisaatorid avakatsele hulgaliselt publikut, kellel ei tulnud pettuda – lubatud action nägemata ei jäänud. Teiste hulgas käisid muutuva raadiusega kurvis rajalt väljas ka Harald Torn – Lembit Pajussaar. Saarlaste Mitsubishi Colt siiski tõsiseid tehnilisi vigastusi ei saanud ning publiku abiga saadi üle katuse käinud võistlusmasin taas rajale.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 73 korda, sh täna 1)