Siim-Valmar Kiisler: valdade liitmine lahendaks palju probleeme (2)

Siim-Valmar Kiisler: valdade liitmine lahendaks palju probleeme

VAATAB ASJU TERVIKUNA: Regionaalminister Siim-Valmar Kiisler ütles eile Lümandas, et maakonna piires oleks asju palju lihtsam lahendada – olgu siis tegemist ühistranspordi liinivõrgustiku, jäätmemajanduse või teehoiukavaga.

Eile Saare maakonnas visiidil käinud regionaalminister Siim-Valmar Kiisler ütles kohtumisel ajakirjanikega, et pooldab valdade ühinemist. Ministri jutust jäi kõlama mõte, et omavalitsused peaksid olema just sellised, et suudaksid oma ülesandeid täita.

Kiisler loodab, et raskel aegadel on raskeid otsuseid isegi kergem teha. Tema sõnul võiksid praegused maavalitsuse piirid olla optimaalsed omavalitsuse piirid, kuna palju asju – näiteks ühistransport ja prügimajandus – toimub juba praegu reaalselt maakonna-siseselt.

Kiisleri hinnangul võib tekkida olukord, kus ühinevate omavalitsuste kõrval jäävad üksikud vallad väga väikeseks ning nende elanikele ei suudeta pakkuda sama kvaliteediga teenust, mis suurtes ja tugevamates. Samas seistakse dilemma ees, et meil on juba praegu omavalitsusi, kellega ühineda ei tahetagi. Minister kasutas siinkohal president Toomas-Hendrik Ilvese sõnu, et riik peab ennast ühel hetkel ikka riigina kehtestama hakkama.

Kiisler ütles, et ehkki praegu on olemas kokkulepe, et vabatahtlikku omavalitsuste ühinemist toetatakse varasemast enam, on selge, et pikemas perspektiivis vabatahtlik ühinemine kõiki probleeme ei lahenda.

Regionaalministri sõnul on tema erakond (IRL) sirgelt välja öelnud, et ollakse valmis ka jõulisemateks sammudeks, kuid praegu koalitsioonis selles suhtes enamuse toetust ei ole.

Üks teema, millega Kiisler Saaremaa-visiidil kokku puutus, oli ühistransport.
“Vaatamata eelarve raskele olukorrale peab riik selgelt jätkama üsna jõulist ühistranspordi toetamist,” kinnitas ta, lisades, et tegemist ei ole kohaga, kust saaks kokku hoida ja koomale tõmmata. “Loomulikult tuleb efektiivsust tõsta ja optimeerida, vaadata ja kaaluda, et kulud oleksid kontrolli all, kuid tänaste kulutuste kasvu juures on rahavajadus väga suur,” märkis minister, kelle sõnul laheneks palju probleeme tegelikult siis, kui Saaremaast saaks üks omavalitsus. “Siis oleks lihtsam ka liinivõrgustikku planeerida,” ütles
Kiisler ning tõi näite, et praegu kehtib suhteliselt kummaline olukord – kui buss sõidab ühe valla piires, siis liin ei kuulu dotatsiooni saamise alla, kui see sõidab ühest maakonnast teise, siis ka ei kuulu, aga kui sõidab sama maakonna sees, läbi erinevate omavalitsuste, siis tuleb dotatsiooni maksta. “Minu meelest ei saa neid piire nii tõmmata,” sõnas minister, lisades, et inimeste liikumisteed ei ole nii lihtsustatud, nagu nad olid nõukogude ajal. “Asja peaks ikka tervikuna vaatama,” lausus ta.

Kiisler ütles ka, et ühistranspordile tulevaks aastaks ette nähtud dotatsioon on praegu rahandusministeeriumi poolt majandusministeeriumile ette antud väiksem kui tänavu. “Selles osas on majandusministeeriumi soov lisaraha saada põhjendatud,” kinnitas regionaalminister.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 42 korda, sh täna 1)