Kohvikute perenaised määravad parvlaeval kohvi ja võileiva hinna (13)

Kohvikute perenaised määravad parvlaeval kohvi ja võileiva hinna

KALLIS LÕBU: Saarte vahel sõitvatel praamidel söömine on inimeste arvates liiga kallis lõbu. Laevadel toitlustamisega tegeleva Väinamere Teenindus AS juhataja sõnul on hindade kallisus tingitud sellest, et ka nende firma tahab ellu jääda mitte lõpetada pankrotiga nagu üks nende eelkäijatest paar aastat tagasi.

Paljud Oma Saare lugejad on kurtnud, et saarte vahelistel praamidel on kõrged toitude ja jookide hinnad ning kehvavõitu teenindus. Miks saab praamil tassi kohvi poe kohvipaki hinnaga ja miks küsitakse kiluvõileiva eest hingehinda, rääkis Oma Saarele Väinamere Teenindus AS juhataja Jaak Põldma.

“See on väga lihtne!” vastas Oma Saare küsimustele Väinamere Teenindus AS juhataja Jaak Põldma ja selgitas, et hinnad praamidel on just sellised turumajanduse pärast ja ettevõte püüab kõigest ellu jääda. “Ainuüksi eelmisel aastal oli teenindajate palgatõus ligi 25%,” lisas ta. “Me maksame ka teeninduspindade rendi eest ja meil on suured koosseisud,” märkis juhataja. Tema sõnul on asi ka selles, et ollakse isemajandav ettevõte. “Meid ei toeta keegi,” ütles juhataja.

Ta rääkis, et seitse aastat tagasi läks üks praamidel teenindanud ettevõte pankrotti. “Ma ei taha, et taoline olukord korduks,” mainis Jaak Põldma. Põldma rääkis, et tegelikult elatub Väinamere Teenindus just suvel saadud kasumist. “Me elame talve tänu sellele üle,” lisas ta. “Pealegi, kui keegi kurdab, et hinnad on jubedalt kõrged, siis alati saab võtta päevaprae 30-40 krooni eest,” arvas juhataja ja selgitas, et siis ei pea teab mis toitu tellima.“Meil on lihtsalt loomulik soov ellu jääda,” nentis Väinamere Teenindus AS juhataja.

Peab kiirkorras töötajaid koolitama

Jaak Põldma mainis, et suvel on kohati teeninduskvaliteedis probleeme, kuid üldiselt pole kehva teeninduse üle kaevatud. “Suvel on koormus suur ja paljud töötajad on ära sõitnud, kes Iirimaale kanu kitkuma, kes Soome maasikaid korjama,” teadis ta.

Tema arvates on eriti suvel professionaalidest puudus ja peab kiirkorras töötegijaid välja koolitama. “Teeninduse viib alla see, et paljud noored, kes meile suveks tööle tulevad, ei suuda kuidagi oma mp3-dest, telefonidest ja sülearvutitest loobuda,” märkis Põldma. Sellisel juhul ei ole teenindajad oma tööle keskendunud.

Juhataja sõnul on hinnakujundusel arvesse võetud seda, et iga praami söögikoht on isemajandav üksus – seal on omad teenindajad, oma varustus ja omad hinnad.

“Hinnad määrab praami toitlustuskoha perenaine,” selgitas Põldma, kes rääkis, et kui ettevõte alustas, oli keskmiselt reisija kohta ostusumma suurus 4–6 krooni. “Tänu toidukvaliteedi paranemisele ja usalduse kasvule on see tõusnud reisija kohta 16 krooni peale,” sõnas Põldma. Hindade puhul sõltub palju hooajast ja muidugi liinist. “Triigi-Sõru liinil on olukord väga nutune,” lisas ta.

Tema meelest on teeninduses ja pakkumises pidevalt muutusi. “Kui köögis töötavad vähese väljaõppega ja madalama kvalifikatsiooniga kokad, siis me ei saa praamil ka prantsuse kööki pakkuda,” teatas Põldma. “Vastavalt sellele oleme läinud poolfabrikaatidele ja lihtsamatele toitudele,” mainis juhataja.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 367 korda, sh täna 1)