Soomlased hakkavad kaaluma püsiühenduse variante (4)

Soomlased hakkavad kaaluma püsiühenduse variante

SILD VÕI TUNNEL: Võimalike ühendusvariantide skeem Saaremaa püsiühenduse finants- ja keskkonnaanalüüsi tehnilise abi projekti kohaselt.

Eile sõlmisid maanteeamet ja Soome firma WSP Finland OY lepingu mandri ja Muhu saare vahel sobivama ühendussüsteemi leidmiseks. Allan Kasesalu maanteeameti avalike suhete osakonnast ütles Oma Saarele, et lepingujärgselt peab Soome firma analüüsima, kas õigem on ehitada sild Virtsu ja Kuivastu vahel paralleelselt praamiteega, sild Virtsust Võikülla möödudes Viirelaidu pisut põhja pool või tunnel Virtsust Võikülla.

Uuringute, mis ametlikult kannavad nimetust “Sõitjate ja veoste üle Suure väina veo perspektiivse korraldamise kava koostamine” teostamise aeg on selle aasta 1. augustist kuni järgmise aasta 30. novembrini. Kasesalu sõnul jõuavad uuringute tulemused pärast seda ka valitsuse lauale, kes siis otsustab püsiühenduse edasise saatuse.

Tulemus valitsuse lauale otsustamiseks 2009. hilissügisel

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressinõunik Gea Otsa lisas, et enne otsuse tegemist on vaja teada parim variant ning ka selle maksumus. “Alles siis saab valitsus oma otsuse teha, kas püsiühendus tuleb või mitte,” märkis ta.

Kasesalu rääkis, et WSP Finland OY hakkab tööde käigus võrdlema erinevaid liiklusviise üle Suure väina ning hindama nende majanduslikke, sotsiaalseid, kultuurilisi ja keskkonnamõjusid ning selgitama välja sobivama liiklusühendusviisi koos rahastamisskeemiga.

“Kava raames tuleb teha järgmised keskkonnaalased uuringud, nagu merepõhja setete analüüs, maismaataimestiku, kahepaiksete ja roomajate, lindude, maismaaimetajate, merepõhjakoosluste, kalastiku, mereimetajate (hülged ja pringel), samuti jääolude ning navigatsiooniuuringud, samuti läbi viia ka püsiühenduse sotsiaal-majanduslik ja kultuuriline analüüs,” selgitas Kasesalu.

Tema sõnul peab silmas pidama paljusid erinevaid faktoreid, muu hulgas ka seda, et plaanitava püsiühenduse piirkonda jääb Natura 2000 ala. “Üldiselt keskendubki töösse minev kava praamiühenduse ja püsiühenduse võrdlusele,” ütles Kasesalu kokkuvõtlikult.

Eile sõlmitud lepinguga koostatava mandri ja Muhumaa vahelise püsiühenduse uuringute aluseks on valitsuse määrus aastast 2006. Püsiühenduse vajalikkusest on räägitud aga juba aastaid.
Maanteeameti ja Soome firma WSP Finland OY vahel sõlmitud lepingu maksumus on 13 500 000 krooni, sellele lisandub käibemaks.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 38 korda, sh täna 1)