Sakslanna kihutas meestega võidu (1)

Sakslanna kihutas meestega võidu

ANDIS LAHINGU: Sakslanna Nina Prinz andis laupäevasel Hauster Racingu võistlusel meessõitjatele korraliku lahingu.

Teist aastat Kuressaare lennuväljal toimunud Hauster Racing Weekend pakkus saare rahvale vaadata põnevat mootorrataste ringrajasõitu, enim pani pealtvaatajad kaasa elama superbike klassis sõitnud sakslanna Nina Prinz, kes sai kolmanda koha.

Kuuest sõidust päeva tõmbenumbriks kujunenud superbike klassis käis algusest peale kõva võitlus, mitte küll esimese koha pärast, sest soomlane Staffan Söderström võttis juba esimeses kurvis liidripositsiooni ning juhtis kindlalt kuni võiduni.

Tihe andmine käis just järgmiste kohtade pärast, kus rebisid populaarne sakslanna Nina Prinz, Karl Pärtelpoeg ning Kalev Teesalu. Sakslanna suutis Pärtelpojast korra mööda sõita, kuid edu püsis vaid paar ringi. Ka Teesalul õnnestus Prinzist hetkeks mööduda, kuid palju põnevat heitlust jättis lõpptulemusena Pärtelpoja teiseks ning Prinzi kolmandaks.

Väga kauni sõidu tegi Janis Pahk, kes oli rajal võitja püüdmisele kõige lähemal, kuid kuna Pahk tegi valestardi ja sai 20-sekundilise karistuse, siis teisena finišeerinud mees pidi leppima 6. kohaga.

Eesti meistrivõistluste liider, enne Kuressaare etappi, Hanno Velt pidi kahjuks katkestama ja vaatama kukkumise tõttu suuremat osa võistlust raja kõrvalt.

Pärast sõitu kujunesid rahva jaoks menukaimateks vaatamisväärsusteks just Veldi purunenud gondlitega tsikkel ning sakslanna Nina Prinz, kes rahvale sadu autogrammidega postreid jagas.

Velt ei pidanud kukkumist ülearu suureks tragöödiaks. “Tulemus jäi saamata, mis seal ikka, midagi hullu ei juhtunud,” ütles ta rahulikult. “Ma üritasin teist kinni püüda, alguses võtsin rahulikumalt, kui vaatasin, et pidamine tekkis, tõstsin tempot,” kirjeldas Velt juhtunut. “Aga ise olen vähe süüdi, et liiga jõuliselt tõmbasin esipidurit, viis esiratta alt ära.”

Nina Prinz, kes kvalifikatsioonisõidus tegi kõige kiirema aja, jäi kolmanda kohaga rahule. “Natuke oli ka minu viga, aga ehkki ma ei startinud ülihästi, läks kõik siiski kenasti,” ütles Prinz pärast sõitu.

Miks ikkagi esikoht jäi püüdmata? “Asi oli vihmas ja märjas rajas,” rääkis sakslanna. “Ma ei ole harjunud märjal rajal sõitma ja see tegi ettevaatlikuks.”

Teiseks põhjuseks oli harjumatu ratas, milleks oli hiljuti kukkunud Andres Sikkali Yamaha R1. Ehkki Prinz sõidab sellest aastast ka kodus sama marki rattaga, tunnistas ta mõningaid erinevusi, nagu teistsugused pidurid ja sidur.

Lennuväljale tehtud rada naisele probleemiks ei olnud. “Rada on hea, aga siin peab märjaga natuke ettevaatlikumalt sõitma, kui kuiv oli, siis oli parem, siis ma olin väga kiire,” rääkis ta. “Ma arvan, et eesti sõitjatel on sellistel radadel siiski lihtsam sõita, sest nad on rohkem harjunud.”

Meestega võistlemine on 25-aastase sakslanna jaoks igapäevane asi, ta osaleb ka Saksamaa meistrivõistlustel koos meestega. Seal talle sellepärast nii palju tähelepanu ei pöörata kui siin. “Mulle meeldib meestega sõita, neilt on väga palju õppida,” ütles ta. “Ma sõidan ka naiste võistlusel, aga see on minu jaoks liiga kerge.”

Samas tunnistas ta, et alati ei ole meestega sõitmise teema nii lihtne. “Enamiku jaoks ei ole see probleemiks, kuid üksikutel meestel on sellega raske leppida, et üks naine võib nendest kiirem olla. Aga see pole minu mure,” rääkis Prinz, kes ringradadel alustas 14-aastaselt.
Kui vihm tegi Euroopa kiireimale naismootorratturile tuska, siis superbike sõidu võitja Staffan Söderström leidis selle suisa õnnistuseks olevat, võites teise koha ees 16,5 sekundiga.

“Asi on vihmas, mulle väga meeldib sõita, kui rada on märg ja sajab,” teatas võitja, kes tegi parima aja ka hommikustel treeningutel, kui samuti sadas. Kvalifikatsioonis jäi ta siiski Nina Prinzi järel teiseks.
“Nina oli väga kiire, me rääkisime enne sõitu, et pakume siin pealtvaatajatele väga hea võistluse,” jutustas Söderström. “Ta teadis, et läheb tugevaks sõiduks, aga sadas vihma ja see oli minu õnn.”

Võitjat ei häiri mõte, et ta sõidab naisterahvaga ühes sõidus. “Ma arvan, et on väga tore, kui naised on kiired. Ma sõidan nii kiiresti, kui ma saan, nii hästi kui oskan ja kui tema on kiirem, siis sellest pole midagi. Mis sa siis ikka teha saad.”

Söderström oli rahul ka oma stardiga, kus küll hetkeks oli siduriga probleeme, kuid esimesse kurvi minnes ei hoidnud ta end tagasi ning väljus sealt juba kindla liidrina.

Hauster Racing Weekend oli sel aastal Baltikumi suurim ringrajavõistlus. Ühtlasi oli see Eesti MV 5. ja Balti MV 3. etapp. Osalejateks eestlaste kõrval veel soomlased, lätlased, üks rootslane ja üks sakslane.

Esmakordselt sõitsid siin suurel ringrajal veel noorteklass Speedline, kus osalevad kuni 14-aastased sõitjad, kelle 99 kuubikulised Honda NSF100 rattad on kõik ühesugused ning loositakse enne sõitu välja, kes millisega sõidab.

Kuressaare lennuväljal peetakse võistlust ka seepärast, et Eestis puudub korralik ringrada.
Mitmete osalejate ja korraldajate sõnul on siinne lennuväli parem kui Audru ringrada, kus tavaliselt võisteldakse.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 43 korda, sh täna 1)