Reede õhtul hakkas Kihelkonna ja Lümanda vahel sõitev buss suitsu välja ajama ning bussis oli tunda tugevat kärsahaisu.
“Sõidu ajal hakkas bussi järsku kärsahaisu tulema,” rääkis üks reisijatest, “mul tekkis selline tunne, et tahaks bussist välja ja kiiresti.”
“Bussil oli juba Kihelkonna peatusest väljumisega raskusi, kuna mingil põhjusel ei saanud liikuma,” meenutas reisija, kelle sõnul läksid reisijad siiski bussi.
Go Bus’i töökoja juhataja Mehis Peeters ei osanud pühapäevasel päeval kommenteerida, mis bussiga võis juhtuda, ning lubas täpsustada tööpäeval. Ta oletas, et midagi tõsist küll mitte, sest reisijad viidi kohale ja bussid on garaažis.
(Vaadatud 176 korda, sh täna 1)
Minu mäletamist mööda oli asi vist selles, et nende uute busside vahekäigud olid harjumatult kitsad. Kitsad võrreldes just nende vanade vene bussidegas, PAZ ja LAZ tüüpi bussidega. Kujuta ise ette, maalt tuleb palju rahvast, külma ilmaga on paksud riided ka veel seljas. Noh, ja kui veel kimpsud-kompsud käe otsas olid ja iga natukese aja pärast oli peatus ning sisenejaid ja väljujaid oli palju… Nii et, oehh, mõni juhtus veel natukese jämedam ka olema…..
Ühesõnaga, asja mõte oli selles, et ega need uhked ja mugavad istmed ei olnudki alati nii mugavad, just liikumise mõttes. Ei ole ju Saaremaa ja Muhumaa vahemaad nii pikad, et oleks vaja neid kõige suuremaid mugavusi. Vene LAZ-ide ja PAZ-ide eelis oligi see, et istuma said, kodinad said ka kuhugi ära mahutada ja peatuses said alati välja ka, olenemata kui palju rahvast bussis oli.
Olen sõitnud linnaliini bussis, kus uksed ei avane ja bussijuht jõuga uksi avab. Pööretel oli hirm, et buss ümber läheb.
Tegelikult tuleks kõik endised Neomobile, praegused GObuse sõiduvahendid viivitamatult ja korraga erakorralisele tehnoülevaatusele saata. Ainuüksi heitgaasid tahavad 25 meetri raadiuses kõik elava ümbruskonnas tappa. Millal selliste vrakkidega üks inimohvritega bussipõleng juhtub, on vaid aja küsimus.
rendib ju busse suvalistelt firmadelt linnast. kas linnaliinisõiduks kohandatud bussil mingeid erinõudeid pole või võid võtta ka naabrimehe õuelt ja sõitma hakata?
huvitav kas teil endil pole vahel käsipidur peale jäänud???
ajuhiiglased.
Käsipidur käsipiduriks – see kõrbeb ruttu läbi ja asi vask. Võib-olla sõitsin hiljaku sellesama, võib-olla mõne teise GObuse taga. See suits, mis sealt väjja tuli ning silmapiiri varjutas, polnud küll mitte käsipiduri ving vaid solkkütusega tuksi keeratud mootori õli ja nõe hais. Aga taolistest rontidest selle firma bussipark eranditult koosnebki.
Tere, ehk räägiksite natuke lähemalt, lp. eelkommenteerijad, mismoodi näeb välja õhkpiduritega liiklusvahendi nö. käsipidur. Kuidas ta läbi kärssab jne.
Õhkpiduritega sõiduki seisupidur töötab järgmiselt: Õhk lastakse pidurikambrist välja ja vedru surub hoova välja, mis omakorda keerab piduriklotside vahel oleva piduripööra risti ja sellega surub klotsid vastu trumlit. Kui nüüd õhk uuesti pidurikambrisse lasta ja suruõhu jõud ületab vedru vastusurve, surutakse vedru kokku, pöör keerab ennast algasendisse ja pidur “tuleb maha”. Lihtne.
Tuleb meelde,et Männik lubas 4-5 uuemat bussi aastas.Kuhu need uuemad bussid on jäänud?prqaegused bussid on tõesti rondid-üks asi saadakse läbi häda korda,teine kõrval kohe laguneb.Tegemist on siiski inimeste veoga ja ega enne vist midagi ei muutu,kui mingi suurem õnnetus juhtub…Kui vanad siinsed bussid ikkagi on ?Kui vanade bussidega on lubatud reisijaid teenindada?
Kas ja kes kontrollib heitgaaside hulka, mida need vanad romud õhku paiskavad? Kuidas need bussid tehnoülevaatuse on läbinud?
Aitäh jah, seda ma tean isegi, lihtsamast lihtsam. Aga käsipiduri läbikärssamisest pole ma enne midagi kuulnud õhkpiduritega liiklusvahendite puhul. Pigem siis võis seal kärsata sidur, kui juba oli mainitud, et liikumahakkamisega oli ka raskusi. Nojah, ja sellega kaasneb ka iseloomulik kärsahais. Kes pole asjaga kursis, võib sellest muidugi kergelt paanikasse sattuda. Tavaliselt veab selle rikke ilmnemisel veel kuidagi garaazhi välja, edasine sõit oleks juba liiast. Üldiselt on ka see kõval maanteel liikuvatel masinatel väga harv probleem, aga juhtuda võib ju kõike. Piisab kasvõi kellegi ühekordsest siduriga lohakalt ümberkäimisest ja ongi laks käes. Osa küllaltki vanu busse peaks vist olema ka automaat- või poolautomaatkäigukastidega.
Alles see oli (90-ndate algul), kui vanade Laz-ide asemele tulid uued, mugavad, soojad, suured jne. Mobilo bussid… Ja juba on nad ise samasugused.
Eks need vanad LAZ bussid ajasid ikka vingu ja kärssa sisse küll mõnikord. No ja need MOBILO bussid olid ühe elu kuskil Soomes või Rootsis juba ära elanud ja olid siiski veel üsna kõbusad. Üks läks vist Tori sillal pooleks, aga noh, ikka juhtub. Need esimesed mis toodi, on vist kõik juba ammu vanarauaks antud. Nende seas oli ka ikka mõningaid üsna roostes ja pehme kerega busse. Kas keegi teab, palju neist viimastel aegadel toodud bussidest on neid nn. “topelteluga” ja palju on “tutikaid” ?