Vallateede olukord pole kiita kusagil. Eriti kruusateede oma. Küll näpistab rahapuudus või on teefirmadel just soodsal ehitusajal kiire, laastavalt mõjuvad soojad ja vihmased talved.
Kulusid kokku hoides tellitakse teenuseid ka neilt höövliomanikelt, kellel pole teetöödeks vajalikku koolitustki ette näidata. Tihti on teeääred võssa kasvanud, väljaspool teetsooni saavad raiet teha vaid maaomanikud.
Kogu see jada ei huvita aga põrmugi inimest, kes elab kohas, kust väljapääsemine on paras ettevõtmine. Õigustatult, sest ka tema poolt ostetud mootorikütuse hind sisaldab aktsiisi. Kus oleks väljapääs?
Viimastel aastatel on riik valdadele teehoolduseks eraldanud arvestatava summa. Nendest summadest on maal tehtud juba esimesed mustkattega teed.
Ega teede olukord paranegi enne, kui tööd võetakse ette kompleksselt: raiutakse lahti teeääred, korrastatakse truubid, süvendatakse kraavid ja lõpuks mustkate peale. Kui isegi linnas leiab veel kruuskattega tänavaid, siis on maamehe lootused vist üsna kasinad.
Üige tähelepanek. Keegi peaks kokku arvutama, kui palju maksab kruusatee ja samas kohas asfalttee hooldus 10 aasta jooksul? Asfalttee üldjuhul ei lagune nii, et peab igal aastal kaks korda üle käima. Taalinas läheb juba teeaukude lappimiseks pool miljardit aastas, mis teeb auklikust tänavast mühkliku tänava ja seis ikka s..t. Kui korra panustataks kvaliteetsemasse asfaldisse, kui tehtaks korraga tänav korda, siis oleks mitmeks aastaks rahu. Nii ka kruusateedega. Külavaheasfalteed, kui mingid kallurautod neid just ei lammuta (kuskil karjääri lähedal nt) peaks vastu pidama 15-20 aastat.
Kooneril kena jutt, muidugi tasuks täna panna korraga valla teede sisse mõni miljard ja mitmeks aastaks oleks hoolduse pealt rahu majas
Lina teed on veelgi hullemas olukorras ja linn ei võta mitte midagi ette !