Toimetusse pöördus pahane mandriinimene, kes soovis endale broneerida laevapileti internetis, kuid see toiming ei õnnestunud tal ei 2. ega 3. mail. OÜ Väinamere Liinid teenindusjuht Anu Hiiuväin vabandab kliendi ees ning ütleb, et tänu tähelepanu juhtimisele kitsaskohtadele saavad probleemid lahendatud ning kogu süsteem areneb paremaks ja töökindlamaks.
Saaremaale laevapiletit broneerida soovinud mandrimees klikkis asjatult laevakompanii kodulehel, enda sõnul proovis ta üht- ja teistpidi, koguni kahel päeval järjepanu, kuid ekraanile tuli ikka teade: “Piletit ei õnnestunud broneerida, veakood 1015.”
Mees proovis ühendust saada broneerimiskeskusega, kuid automaatvastaja teatas: töötame tööpäeviti kuni kella 5-ni. “Üheltki telefonilt ma infot ei saanud,” kurtis ta.
Lõpuks mandrimehel vedas, kuna tal õnnestus telefoni otsa saada ülekoormatud Kuivastu kassa müüja, kes tunnistas, et tallegi on korduvalt sel teemal helistatud, aga temal endal ei ole aega internetti minna, sest peab tegelema elava järjekorra teenindamisega.
“Absurdne olukord – Saaremaa Laevakompanii telefon teatab rõõmsalt, et minge internetti, aga internet saadab veateate. Kassapidaja teab, et probleem on, aga tema hammas ju muidugi Kuressaare ülemuste peale ei hakka. Jääb mulje, et probleemi lahendamisega ei tegele keegi,” pahandas laevapiletit soovinu.
Väinamere Liinide teenindusjuht Anu Hiiuväin vabandab nii selle mandrimehe kui ka kõigi teiste klientide ees ja tänab läinud nädalavahetusel e-pileti müügisüsteemis ilmnenud tõrkest teavitamise eest.
“Madalhooajal töötab info- ja broneerimiskeskus ja seega ka vastav telefon tööpäevadel,” selgitas Hiiuväin, lisades, et sadamakassade töötajad vastavad klientide telefonipäringutele ka nädalavahetustel. Paraku ei suutnud too letitöötaja Hiiuväina hinnangul tajuda olukorra tõsidust, keskendudes oma põhitööle – piletimüügile sadamas. Samuti olnuks kliendil võimalus teha alternatiivina broneering sellesama telefonikõne käigus, milles ta teatas süsteemi tõrkest.
Uus süsteem on uus nii klientidele kui ka töötajatele ja harjumiseks läheb kõigil aega, selgitas teenindusjuht.
Hiiuväin ütles, et laevaliikluse sujuva korraldamise eest vastutavad töötajad on operatiivvalmiduses 24 tundi ööpäevas ja seda ka nädalavahetustel. “Paraku sumbus antud probleem infomürasse ja sai lahenduse seetõttu alles töönädala alguses,” tõdes Hiiuväin, kelle sõnul on juhtunust tehtud juba vastavad järeldused ja jagatud täiendavad töökorraldused.
“E-pileti müügisüsteem on vaid üks osa kogu laevateenusest ja selle tõrkumine ei mõjuta laevaliiklust ega piletimüüki sadamakassas,” lisas teenindusjuht, kelle sõnul sõidavad laevad ja müüakse pileteid kõigile reisidele hoolimata sellest, kas e-keskkond toimib või mitte.
Olen süsteemi kasutanud, väga mugav. Aga loomulikulkt peab asi pidevalt töökorras olema. Hämmastav, et probleemi kahe päeva jooksule ei suudetud lahendada.
Olen uut süsteemi kasutanud korduvalt ning koguaeg on mingi jama sellega.
Esmaspäeval oli huvitav juhus:
uuest süsteemist ostetud pilet miskipärast ei toiminud. Nimelt pealepanija lasi skänneriga üle ja ütles, et pilet on juba kasutatud. Piletit ei ole võimalik mitu korda kasutada, kuna on müüdud konkreetsele autole ja konkreetsele reisile, pileti peal aga kuupäeva kirjas ei ole ja pealepanija käskis üleolevalt minna kassasse ja õige pilet osta. Peale süüdistamist, et klient üritab vale piletiuga tasuta üle saada, oli omajagu vaidlemist ka kassas. Kassatöötaja laiutab käsi, et tema ei tea midagi ja ostku aga uus pilet. Lõpuks sai idikale kuidagi selgeks tehtud ja ta väljastas kasutu pileti asemele kassast uue.
Eks süsteemis ikka esineb rikkeid, see on arusaadav, aga Laevakompanii töötajate suhtumine on ikka väga halb.