Eile esitas Keskerakonna fraktsioon riigikogule eelnõu, mille eesmärgiks on muuta liikluskindlustuse seadust, et ka reisiparvlaevadega sõidu ajal kehtiks autole kohustuslik liikluskindlustus.
“See on jah praegu selline katmata ala,” ütles riigikogu liige Kalle Laanet, selgitades, et kui mandrilt autoga saarele sõita, siis laevasõidu ajal kohustuslik liikluskindlustus ei kehti, ning kui laeval juhtub mingi pisemgi avarii, peavad osapooled ise lahenduse leidma. Laanet ei osanud eile prognoosida, kas eelnõu ka menetlusse võetakse ning millal ükskord sellest seadusemuudatus saab.
Eelnõu väljatöötamise tingis olukord, kus isikud on jäänud kindlustuskaitseta siseriiklikult regulaarreise tegevatel reisiparvlaevadel, seisab eelnõu seletuskirjas.
Uue seaduse eesmärgiks on tagada isikutele kindlustuskaitse ka siseriiklikke regulaarreise tegevatel reisiparvlaevadel.
Liikluskindlustuse seadus sätestab, et teeliiklus ei ole liiklus hoone sees ja sõidukis, väljaarvatud hoones asuvas parklas. Reisiparvlaev on liikluseks avatud ning tegemist on parkimisalaga. Eelnõuga lisatakse liikluskindlustuse seaduse paragrahvi punkti 1 “või siseriiklikult regulaarreise tegeval reisiparvlaeval”.
Seadusemuudatuse jõustumisel hakkab siseriiklikke regulaarreise tegevatel reisiparvlaevadel asuval parkimisalal kehtima liikluskindlustus.
oot aga kas praamipiletiga ei tule kindlustus kaasa, ka autole?
Hm, seaduse järgi on parvlaevad siis hoopiski parklad? Kuulge, autod on laeval ikkagi last. Ja veo- ja liinilepingute juures on ikka kindlustused need, mis kahjud määravad. Ärge hakake jalgratast leiutama.
Mida rohkem loen, seda naljakam tundub. Seni ikka nii, et laev, laevaomanik või liiniomanik vastutavad kauba eest. Ja kuulnud olen, et seni on kahjud laevaomanik kinni maksnud (ühel juhul ka laevale paigutajal-madrusel võeti kahju palgast maha). Kas see on liinilepingutes reguleerimata?
einoh, laevaomanik maksab siis kahjud kinni kui see juhtub laevaomaniku süül – a la laev põrkub millegagi jne. kui aga kaks autot teevad klassikalise kõksu oskamatust juhtimisest, siis ei ole see küll mingit moodi parvlaeva omaniku mure.
ega siis falck ei vastuta tasulises parklas parema käe reegli mittetundmise eest ja maksa lollile kahjusid kinni!
Heh, parvlaev ja parema käe reegel? Lähtusin sellest, et laevas vastutab laeva meeskond lasti s.t antud juhul autode pardale paigutamise eest. Kõige otsesemalt puutume kokku madrustega, kes koostöös autojuhtidega autode paigutamisega tegelevad ja korraldavad. See töö sujub madrustel üldjuhul hästi, nende käeviiped ja käsud on arusaadavad. Kraavimees vist ei märka neid või jätab nende märguanded tähele panemata, et eesseisjale tagant otsa sõitis :)
nõus. aga ju siis on ikka neid, kes viibetest kas aru ei saa või tegelevad muuga. autojuht on siiski oma auto roolis ja vastutab pedaali vajutamise ja rooli keeramise eest ise.
parkla näide oli lihtsalt kujundiks.
offtopic aga kes mäletab, millal pidi praamidel tasuta wifi levima?
teemast kõrval, aga soovitan osta USB 3G modemi EMT-st, sellega võib iga kännu otsas ja parvlaeval pidevalt internetis olla. Läbi proovitud, vahel lülitus HDSDP..-lt EDGE või GPRS-i peale ja läks aeglasemaks, aga muidu ok. Wifi on juba aegunud ja turvaaukudega tehnoloogia.
ja siis nuumata emti kasumirida igakuiselt…?