Auriga keskuse välisilmes valitseb klaas ja hõbedane toon (6)

Auriga keskuse välisilmes valitseb klaas ja hõbedane toon

 

Kuressaare linna serva kerkiva maakonna suurima ostukeskuse välisfassaadis hakkavad domineerima klaas ja hõbedane toon. Hoone tuleb kahekorruseline ning ostukeskuse parkla mahutab 300 autot.

Plaanide kohaselt oktoobrikuuks valmiv kaubanduskeskus võtab enda alla 17 000 ruutmeetrit ning läheb maksma 190 miljonit krooni. Kaubanduskeskuse omanikfirma on ML Haldus OÜ.

Ringtee otsustas välimuse

Ringtee-äärse Auriga kaubanduskeskuse projekteerinud Eero Palmi sõnul oli projekteerimisel peamiseks eesmärgiks hoone atraktiivsus igast suunast vaadatuna. “Kuna keskus asub ringtee ääres, siis on oluline, et ta oleks igast suunast vaadates atraktiivne, hästivaadeldav ja silmatorkav,” rääkis Eero Palm Palm-E Arhitektibüroo OÜ-st. Arhitekt lisas, et väga oluline on sellise hoone projekteerimise juures ka ehitise kasutajasõbralikkus ja maksimaalne mahutavus.

Palmi sõnul on peamised materjalid, mida maja välisfassaadis kasutatakse, klaas ning hõbedast tooni sandwich-plaat, sekka natuke ka keraamilist plaati. Arhitekti kinnitusel sai projekti mitmeid kordi ümber tehtud, kuid lõpptulemusega on ta rahul.

Auriga keskuse tegevjuht Kristi Tooni lisas, et hoone tuleb kahekordne ning parkimiskohti tuleb selle juurde ligi 300 autole.

Auriga nimi tuleb taevast

Paljudele võõrapärasena tunduv ladinakeelne nimi on võetud põhjataevas asuvalt Veomehe tähtkujult, mis on koos ühe oma kirkama tähe Kapellaga alati selgelt nähtav. Nimelegendi järgi on Auriga nagu täht keset saart, mis toob moodsa maailma kauba koju kätte.

Kaubanduskeskuse 17 000 ruutmeetrit hakkavad rentima K-Rautakesko, Rimi, Hondasid müüv ML Autoservice OÜ, Rademar, Koduextra, Seppälä, Enter, ABC King, Hesburger ja Chopsticks.

Keskuse ehitust finantseerib SEB Eesti Ühispank ja ehitab Primus PR OÜ.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 140 korda, sh täna 1)