Esmakordselt Subarul võistelnud Tänakule teine koht (2)

Esmakordselt Subarul võistelnud Tänakule teine koht

 

Laupäeval peeti Võrumaal Haanjas Eesti rallisprindi meistrivõistluste esimene osavõistlus. Ainsa talvise meistrisarja etapi võitis koos kaardilugeja Urmas Roosimaaga võistelnud Margus Remmak neljarattaveolisel autol debüteerinud saarlase Ott Tänaku ees.

Alates tänavusest hooajast lubatakse rallisprintidel võistelda koos kaardilugejaga. Võistlejaile tähendab see, et ühte teelõiku, mida sprindivõistlusel läbitakse kolmel korral, ei pea enam meelde jätma, vaid rajaga tutvumisel saab juht kaardilugeja abiga koostada kiiruslegendi.

Esimene võistlus uute reeglite järgi peeti laupäeval Haanjas. 6020 meetri pikkusel lumisel võistlusrajal saavutasid võidu Margus Remmak ja Urmas Roosimaa Mitsubishi Lanceril. Teise kohaga lõpetas võistluse koos Raigo Mõlderiga esmakordselt Subaru Imprezal võistelnud Ott Tänak.

Kolmanda tulemuse sai kirja samuti saarlaste rallitiimi Sar-Tech Motorsport ridades koos vend Kalle Ahuga võistelnud valitsev rallisprindi meister Ago Ahu.

“Ott näitas eriti teises ja kolmandas voorus stabiilset liikumist. Siit võib tulla midagi head,” kommenteeris Remmak. “Miks Ago kolmandaks jäi? Selle täpset põhjust ma ei tea, aga kuuldavasti oli neil probleeme rehvivalikuga. Mina arvan, et Ahu pidanuks olema Tänakuga võrdne.”

Ago Ahu märkis, et võrdles oma aegu põhiliselt Margus Remmakuga: “Oti teine koht mind otseselt ei üllatanud – olen näinud, kuidas ta sõidab ja tunnen heameelt, kui kiire areng toimub! Meie vaatasime, milliseid aegu Margus kirja saab.”

Kui Ahu kavatseb tänavusel hooajal kokkuvõttes vähemalt kolme sekka jõuda, siis avaetapi võitja Margus Remmak enda osalemist kõigil sprindietappidel ei kinnitanud: “Ilmselt teeme mõne sõidu veel kaasa, kui selline rallilik sprint on. Üritame enne rallisid võistluskilomeetreid juurde hankida.”

Margus Remmak nentis, et tänavune võimalus teha rallisprindil kaasa koos kaardilugejaga on kiiduväärne: “Väga hea oli sõita! Kuna sprindikatse oli nüüd pikem, siis ühe korra tutvumisega poleks olnud võimalik kuue kilomeetri pikkust rada meelde jätta. Kaardilugeja oli hädavajalik. Minule see uus sprindiversioon meeldib, et saab sõita koos kaardilugejaga.”

4WD-klassis osales kokku 10 võistluspaari. Klassis 2WD-ralli tegi Haanja rallisprindi kaasa 21 pilooti, neist suurem osa koos kaardilugejaga.
Võidu saavutasid selles arvestuses Renault Cliol võistelnud Hendrik Kers–Raino Verliin. Teise tulemuse said kirja Gabriel Müürsepp–Ain Heiskonen Hondal, kolmandale kohale platseerusid Mario Karuse–Priit Koosa Opelil. Hondal võistelnud saarlased Reiko Lempu ja Indrek Jõeäär pidid leppima neljanda kohaga.

Suurim üllataja oli aga kuni 16-aastaste noorte klassis osalenud Siim Plangi, kes kaherattaveoliste autode tinglikus paremusjärjestuses alistas kõik konkurendid.

“Läksin täis panga peale välja kohe alguses. Sõitsin nii kiiresti, kui oskasin ja julgust oli,” selgitas koos Marek Sarapuuga Citroenil võistelnud Võrumaa noormees. “Kaks vooru olin J16-klassis esimene ning kolmandas sõidus selle tõttu ei startinud.”

J16-klassis tuli viimase kohaga leppida Sar-Tech Motorspordi ridades võistluse Žigulil koos Toomas Jalakasega kaasa teinud Karl Jalakasel.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 26 korda, sh täna 1)