Valmis Kuressaare ringtee rekonstrueerimise projekt

Teedeprojekteerimisfirmas OÜ Reaalprojekt valmis Saarte Teedevalitsuse tellimusel Kuressaare ringtee remondi tehniline projekt.

8,4 km pikkune projekteeritud lõik algab Roomassaare sadamast, kulgeb mööda Kuressaare ringteed ning lõpeb Kellamäe viieharulisel ringristmikul. Projekt käsitleb sõidutee kandevõime parandamist, ristmike väljaehitamist, kogujatee(de) trassi(de) valikut ning valgustatud kergliiklustee rajamist jalakäijatele ja jalgratturitele.

Liiklusohutuse suurendamiseks on enamik ringteel olevatest ristmikest vähemal või suuremal määral ümber projekteeritud. Ristmikele on lisatud nii suunavaid liiklussaari kui ka ohutussaari kergliiklejatele, tänavate ristumisel kergliiklusteega on lisatud ülekäigurajad.

Projektiga nähakse kõikidel suurematel ristmikel ette valgustus. Lisaks kahele olemasolevale ringristmikule on projekteeritud ka kaks uut ringristmikku Pihtla tee ristmiku ja piimakombinaadi juures asuva Pika tänava ristmiku asemele.

Paralleelselt maanteega on projekteeritud ka valgustatud kergliiklustee, sealhulgas kergliiklustee sild üle Põduste jõe.

Saarte Teedevalitsuse eelarves on ringtee ehitustöödeks sel aastal 60 miljonit krooni, millega ettevõte tahab tänavu jõuda Roomassaarest välja Kuivastu ringtee juures asuva Bauhofi keskuseni. Töödega tahetakse alustada mais.

1980-ndatel aastatel ehitatud ringtee kate on tänaseks kohati murenenud ja lõiguti esineb kattes ka roopaid. 2007. aastal tehtud prognooside kohaselt suureneb ringtee liikusssagedus aastaks 2023 ca 35% võrra. Projektis on arvestatud kasvavate transiidimahtudega ning vastavalt sellele on projekteeritud tugevam katend.

Kuressaare ringtee rekonstrueerimise tehnilise projektiga saab tutvuda netiaadressil http://www.reaalprojekt.ee/ (avalik info).

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 19 korda, sh täna 1)