Riiklikult tunnustatud liiklusskeemidega tegeleva firma Teede Tehnokeskuse AS spetsialist soovitab Kuressaare linnal läbi viia liiklusohutuse auditi, et tuvastada kitsaskohad linna liikluskorralduses. Seni linnal taoline ülevaade puudub. Samuti ei näe spetsialist põhjust, miks ei võiks osale Kuressaare tänavatest paigaldada tehislikke kiirusepiirajaid.
Eelmisel nädalal palus mitmeid avariisid üle elanud Karja 3 kinnistu omanik Margus Birkenfeldt linna liikluskomisjoni laialisaatmist ning soovitas edaspidi nõu küsida riiklikult tunnustatud spetsialistidelt.
Teede valdaja saab aidata
Teedeehituse ja liiklusskeemide koostamisega tegeleva insenertehnilise konsultatsioonifirma Teede Tehnokeskuse AS projektiosakonna juhataja Rein Kaselehe sõnul peaks Kuressaare eelkõige läbi viima liiklusohutuse auditi, mis näitab selgelt ära liikluse kitsaskohad, ning seejärel võtma vastavaid meetmeid.
Kaseleht märkis, et liiklusohutuse puhul on alati mängus kolm osalist: autojuht, auto ning infrastruktuur. “Juhi kasvatamine on aeganõudev ja kulukas, autot ei pääse ilmselt meie mõjutama, seega jääb üle tegeleda infrastruktuuriga. Ja see on infrastruktuuri valdaja kohustus,” viitas Kaseleht sellele, et kõige paremini saab midagi ette võtta kohaliku liikluse korraldaja.
Kuressaare linna pressiesindaja Priit Pruuli sõnul ei ole linnas korraldatud kogu linna hõlmavat liiklusohutuse auditit, kuna taoline töö on väga mahukas, nõuab vajalike spetsialistide otsimist ja hanke korraldamist. Samas märkis Pruul, et kohati on auditeid tellitud, näiteks Smuuli tänava ülekäiguradade kohta. Pruul lisas, et auditi tellimine on olnud arutlusel igal aastal ning millalgi tuleb see ära teha.
Karja tänava osas vasturääkivus
Konkreetselt Karja ja Uue tänava probleemist rääkides ütles abilinnapea Urmas Sepp, et ühe lahendusena nähakse Uue tn ühesuunaliseks muutumist sissesõiduga Tallina tn-lt. See saab aga võimalikuks alles siis kui valminud on Pärna tn rekonstrueerimine, mis aga nii pea ei juhtu.
Küll aga ei ole robleemi lahendamiseks ei ole otstarbekas sinna kiiruse piiramiseks kiirusepiirajaid paigaldada, mis viivad kiiruse viimaste ületamisel 5–10 km/h ning aeglustaksid Uuel tänaval liiklusvoolu. Sepa sõnul on kiirusepiirajad pigem tänavat risustav element. Samas ei selgitanud abilinnapea, miks ei sobi kiiruse piiramiseks kõrgemad ja laiemad künnised.
Abilinnapea seisukohale vastandub aga linna üldplaneeringu tänavavõrgu jaotusega tutvunud Rein Kaselehe arvamus. Tema ei näe oma sõnul mingit takistust, mis ei lubaks Karja või Uuele tänavale kiirust piiravaid elemente paigaldada. Kaselehe sõnul ei liigitu kumbki tänav taoliseks, kus kiirusepiiramine peaks olema vastunäidustatud. Küll aga toonitab Kaseleht siiski liiklusohutuse auditi korraldamise vajalikkust.
Linnavalitsus arutas oma eilsel istungijärgsel nõupidamisel ka linnakodanik Birkenfeldti palvet ja Karja tn 3 probleemi. Linnavalitsuse pressiesindaja Priit Pruuli sõnul oli arvamusi mitmeid, ent paraku ei kuulu taolised nõupidamised ja nendel räägitu tema sõnul avalikustamisele.
Politsei näeb liikluskorralduses arenguruumi
Kuressaare politseijaoskonna komissari Aare Alliku sõnul on Kuressaare liikluskorralduses piisavalt arenguruumi. Kahjuks seavad siinkohal piirangud eelarvelised vahendid, ütles Allik. Samas annaks ka selle probleemi lahendada prioriteetide seadmisega.
“Võimalusi on ju mitmeid, sh kiiruspiirangu 30 km/h ala laiendamine kesklinna piirkonnas, lamavate politseinike (künniste) kasutusele võtmine, jalakäijatele paremate tingimuste loomine – laiemad kõnniteed, ohutussaared, ülekäiguradade parem tähistamine,” loetles Allik võimalikke abinõusid.
Peamise liikluskorraldusliku kitsaskohana näeb politseikomissar siiski suvist autode tulva ning kehva parkimiskorraldust. Tema sõnul peaks Kuressaares muutuma võimalikuks ka parkimiskorda rikkuvate autode sundteisaldamine.
kui juba liikluskorraldust uurida, juhiksin tähelepanu ka aia tn ja suur-sadama tn. vahel olevale kahele väiksele tänavale (haigla ja heina tn.), mis on mõlemad ühesuunalised ja mõlemad ühe suunaga aia tn-lt suur-sadama tn-le. Miks ei võiks need tn olla erinevate suundadega?
see aia tänava jama on sul õigus abc
Ehk nüüd pannakse siiski Uuele tänavale mingid piirajad. Loodame.
linnavalitsus kardab künniseid nagu tuld
Selle asemel et maksta suuri summasid mingitele väjastpoolt sellidele, tuleks linna liikluskorralduse korrastamiseks kutsuda kokku omad inimesed, kes igapäevaselt on kursis linna kitsaskohtadega liikluses ja ära kuulata nende arvamused ja ettepanekud.. Seda on näha, et sellega praegu tegelev meeskond pole kõiki probleeme võimeline või mitte tahtev õigesti lahendama. Kutsuge lähemal ajal kokku asjast huvitatud ja püüdkem koos siis leida õigeid lahendeid. Praegu ei ole ka veel liikluseeskirjade kohaselt väga paljud tänavad, ülekäigukohad ja ristmikud õigesti tähistatud. Lahendeid on küllaldaselt kogunenud valesti korraldatu kohta. Praktika aastate jooksul on näidanud, et heal tahtel tehtud ettepanekud puudustele liikluse korralduses , on linn need koheselt kõrvaldanud. Meenub aastatetagune juhtum, kus väljast tellitud projekteerijad tahtsid J. Smuuli tn.- Kihelkonna mnt. muuta peamagistraaliks uue ringtee asemel Orissaare- kihelkonna- Sõrve suunal. See on selge näide, et mitte kasutada võõrast abi. Mõelge soovitusele või tuleb linnakodanikena meil ise selleks teha algust. E.K.
kui linnavalitsuse tegelinski arvab,et tõkendid,ehk lamavad politseinikud on lihtsalt üks tänavaid risustav asjandus,siis kulla mees maksa oma kooliraha tagasi ja parem kui sa sel teemal enam kunagi sõna ei võtaks,lihtsalt paistaksid natsa targem välja.Proua linnapeale küsimus,on teil palju selliseid ohoosid seal linnavalitsus?
No oli jutt ju kuidas tahetakse liiklust Tallinna tn. mööda suunata kasutades selleks Uut tn. Nüüd aga hakatakse Uuel tänaval liiklust pidurdama.
ei ole sinna uuele tänavale mingeid piirajaid vaja. loll sõidab aeda ükskõik kus, piirajad lihtsalt takistavad normaalseid sõitjaid ja lõhuvad madalaid autosid.
Kesklinnas tuleks teha tallinna tänav kaherealiseks, et kuivastu poolt tulijad saaksid torni tn keerates hoida paremasse ritta ja teine rida läheks otse. samuti oleks kesklinna poolt tulnutele, kes soovivad torni tänavale keerata, teha vasakpöördeks eraldi sõidurida. Keelata tuleks peatumine ja parkimine linnavalitsuse hoone ees (valge maja, mis jääb ferrumi ja tiimari vahele).
“Küll aga ei ole robleemi lahendamiseks ei ole otstarbekas sinna kiiruse piiramiseks kiirusepiirajaid paigaldada, mis viivad kiiruse viimaste ületamisel 5–10 km/h ning aeglustaksid Uuel tänaval liiklusvoolu.”
MIS ASJA ????? LIIKLUSVOOLU ??????? HA-HA-HA-HAAAAAA-IRWWWWWWW
Hr. Urmas Sepp, äkki selgitaksid liiklejatele kuhu see “liiklusvool”suubub, mis Uue tänava poolt Karja tänava poole ilma kiirust piiramata kihutab. Ei ole Karja ja Tallinna ristis, kus nagunii tuleb seisma jääda, erilisi autode järjekordasid näinud. 100 meetrit enne seda kiiruse piiramisel künnisega 10-le km tunnis, ei näe ma küll mingit probleemi ega “liiklusvoolu” (mitu autot tunnis voolab?) erilist pidurdumist. Tallinnas on sellised kitsad majadevahelised tänavad enamuses künnistega (vaata ringi Lillekülas näiteks) ja kiirused seega maha võetud, samas ei ole kuulnud, et keegi liiklusvoolu pidurdamise pärast oleks kurtnud. Teine kiiruste mahavõtmise viis on samaliigiliste teede ristmikud – aga sellele ei taha mõeldagi mis Kuressaare “üleuputatud” liiklusskeemis siis juhtuma hakkab. Pooled pole ju parema käe reeglist kuulnudki (seda võib parlatesse sõites kogeda) ja plekitöökojad ei suudaks enam lollikeste autosi sirgeks taguda.
“parklatesse” oli see sõna, mida tahtsin kirjutada:)
See “liiklusvool” on tõesti Uue tänav kontekstis väga naljakas sõna. Pole mingit põhjust, miks ei võiks Birkenfeldti maja kaitseks paigaldada selliseid kiirusepiirajaid, nagu Virtsus – võtavad ikka kiiruse maha küll, kuidagi ei taha neist 30 km/h üle sõita. Kuskil varasemas artiklis oli juttu, et need on kallid – no palju see asfaldiplönn ja paar märki ikka maksab?