AS GoBus võib lõpetada Saare maavalitsusega sõlmitud liinilepingu Saare maakonna bussiliinide teenindamiseks, kui riik ei leia vahendeid liinide täiendavaks doteerimiseks.
AS-i GoBus nõukogu esimees Aivo Pärn (fotol) ütles Oma Saarele, et ettevõtte nõukogu kaalub Saare maavalitsusega sõlmitud liiniveolepingu lõpetamist. „Järgmisel nädalal otsustame, kui palju meil on Saaremaal reisijate vedamiseks raha juurde vaja ja kui maavalitsus ütleb, et raha ei ole kuskilt võtta, siis peame välja saatma lepingu lõpetamise kirja.“
Aivo Pärna sõnul ei ole GoBus Saare maakonnas liinilepingu hanke võitmiseks bluffinud, vaid käitunud Eestis toimivate tavade järgi. „Me ju alguses küsisime suuremat hinda, aga esialgsed pakkumised lükati tagasi ja ka maavalitsuse tegelased ütlesid, et pole mõtet kõrgemat pakkumist teha, pigem on mõtet raha hiljem juurde taotleda,“ rääkis Pärn.
„Viimased viis või isegi kümme aastat ongi olnud hea tava, et mingi osa rahast on hiljem juurde taotletud ja lepingus on täiesti kirjas, et põhjendatud juhtudel võib raha juurde küsida.“
Aivo Pärn märkis, et kui uus minister välistab raha juurdeküsimise ning nõuab lepingus oleva tariifi järgimist, siis GoBus käitub lepingupartnerina ja lõpetab sellise lepingu.
21. septembril moodustas Saare maavanem Toomas Kasemaa nõuandva õigusega ühistranspordikomisjoni, kuhu kuuluvad Saare maavalitsuse ja kohalike omavalitsuste esindajad. Komisjon loodi seoses bussiettevõtetelt laekunud avaldustega, mis näitavad ettevõtete süvenevat kahjumit liiniveolepingu täitmisel.
Komisjoni ülesandeks on vedajate esitatud bussiliinide dotatsiooni, piletihindade tariifi ja liinivõrgu muudatuste taotluste põhjendatuse kontrollimine ning ettepanekute esitamine bussiliinide teenindamise lepingu muutmiseks.
Sel nädalal tegi GoBus Saare maavalitsusele uue kirja ettepanekuga kaotada maakonnaliinidel kõik seadusest mittetulenevad soodustused ja korrigeerida kokku 27 liini.
Siit ka loo moraal. Kui järgmist bussilepingut sõlmitakse, siis tuleb sisse panna leppetrahv, mis on piisavalt suur, et selline tsirkus ära jääks.
Kõigepealt konkureerin ja siis ütlen poole pealt üles………
Bussifirma pakkumisel oligi kohe leppes sees, et tulevikus kui bensiinihinnad tõusevad, saavad nemad raha juurde…aga võta näpust. Loodame siiski, et asi laheneb. Ja see, kes tegi märkuse tossava bussi kohta mõelgu enne, kuidas kahjumiga firma saab uusi busse osta? … Ei saagi, kahjuks
Võtku minnes oma tossavad romud kaasa! Saab Saaremaa õhu puhtamaks.
Asi on ikka tõsine Eesti bussinduses. Halb, et meie nüüd kohe esimestena rataste vahele jääme. Kui lugeda eilset Maalehte, siis vist tõesti on mõningad rahajagamised riigil vähe kiivas. Aktsiisi raha laekub ju riigile ja kui seda järgmine aasta juurde pannakse võiks ju vähemalt selles ulatuses bussiettevõtetele lisaks anda. Kui minu arvutus õige on , siis aastal 2008 praktilist tõusu pole tugunedes artikli numbritele.
Loodame siis riigiisade otsusele, et ikka bussindus Eestimaal kestaks, kah areneda võiks…?
Miks tullakse nii väikeste pakkumistega üldse turgu solkima ja sellele järgnevate ebakompetentsete lepingutega esinema.
Kas vedaja tõesti ei osanud palkade, kütuse ja remonditeenuse kallinemist ette aimata?
Tahaks väga teada, kus ja kelle poolt on liinilepingusse viga sisse kodeeritud?
sõlmimise ajal pole ju kütuse hinnad tõusnud, vaid kõikunud üles ja alla.
Vahest tundub,et need kes lollusi suust välja ajavad on ministrite sugulased või tuttavad. Et need asjad just nii on,siis, on ju vana tõde,et kala hakkab mädanema peast ja nii kaua kui meil mõtlemisvõimelisi ministreid pole,lonkab meie elu kahte jalga.Need aga, kes autodega sõidavad,ärge üritage tavareisijast üle sõita,need on k
a inimesed. Tehke parem ettepanekuid asja parandamiseks,kui te nii targad olete.Räägitakse aiina,et kasutagem rohkem ühistransporti, aga ometi teeb ministeerium vastupidiselt üleskutsele.
Muhv, oled saa kuu pealt kukkunud või muidu Parts?!
Selles ju probleem ongi, et majandus- ja kommunikatsioonimimisterium annab konkursi tingimused. Kui tehakse normaalne pakkumine bussifirma poolt, siis see lihtsalt ei mahu Partsi antud raamidesse.
Muhv alusta oma uurimusi näiteks transporditööliste ametiühingu tegemistest toimetamistest. Punktina kaks võta IRL valimislubadused ette, vaata kas on mingit põhjust selle vaatenurga alt igalt poolt mujalt uppujad õlekõrre külge kiikuma jätta ja raha kuskile mujale suunata. Tartu mnt?