Kuressaare politseijaoskonna komissar Aare Allik saatis Kuressaare linnavolikogule märgukirja, kus juhib tähelepanu, et vaatamata parkimiskorra „massilisele rikkumisele” kesklinnas ei ole linn kasutanud võimalust sõidukite sundteisaldamiseks.
Alliku sõnul on liiklusseaduse järgi linna ainupädevuses linna teede ja tänavate valitsemise korra kehtestamine, sh ka sundteisaldamise võimalus. Praegu on Alliku sõnul valitsev olukord, kus niigi koormatud politseipatrullid peavad tegutsema ka linna parkimiskontrolöri ametis.
Kuna väärteomenetluses ei eksisteeri anonüümset menetlust, ei saa politsei trahvida sõidukit, vaid teolt tabatud juhti. Linn saaks aga valesti parkinud sõiduki teisaldada valvega tasulisse parklasse.
Komissar Allik soovitab reguleerida linna parkimiskorraldus selliselt, et taoline süsteem hakkaks toimima, tuues näiteks Tallinna, Tartu ja Pärnu eeskuju.
Kuressaare abilinnapea Urmas Sepp ei näe probleemi lahendust sundteisaldamises, vaid pigem kogu parkimiskorralduse üle vaatamises, tasulise parkimisala laiendamises ja uute parklate ehitamises. „Peame järgnevatel aastatel investeerima uutesse parklatesse,” tõdes Sepp.
Tema sõnul on sundteisaldamise kehtestamine keeruline protsess. Selleks olevat vaja spetsiaalset ametnikku, ehitada valvega parkla ning vaja on ka spetsiaalseid masinaid.
„Praegune tasuline parkimine linnas ei too linnale mingit kasu. Ka teisaldamine peaks olema linnale majanduslikult efektiivne,” rääkis Sepp, kelle sõnul on ka ajavahemik, kus valesti parkimine suureneb, suhteliselt lühike. „Olgem ausad, selline olukord on vaid kolmel suvekuul,” väitis Sepp.
Tema väitel ei saa öelda, et linn ei tee midagi. Kogu asja tuleb vaadata kompleksselt ja arengud on pikemaajalised.
Torni ja Garnisoni tänavate ristmikul asuv tühi maavaldus on veel müügis? Sinna sobiks parkla ehitada, hästi kesklinna südames. See paar miljonit ostuks tuleviku nimel pole suur summa .
Aastaid on linnaametnikele püütud selgeks teha, et tasuline parkimine Kuressaares on kohalikule ja eriti sissesõitnule vaenulik ja kuritegelik! Miks ainult 15 min. tasuta parkimist? Kus müüakse pileteid? Kus on parklatesse suunavad viidad? Mis külalislahkest ja sõbralikust linnast siin rääkida saab?
Tasuline parkimine ei ole lahendus…Ja tasulise parkimisala suurendamine näitab selgelt linnaametnike suutmatust lahendada parkimise probleem.Ja tasuta parkimist olemasoleval tasulisel parkimisealal tuleks suurendada vähemalt poolele tunnile.Näiteks,kui parkida auto kultuurikeskuse taha ja minna Rae keskusesse toidukraami ostma,siis “tänu” Rae toidupoes valitsevale töö korraldamatusele läheb seal järjekorras seismiseks kogu tasuta parkimisele lubatud aeg.
Ma ei saa linnast aru. Parkimisega tegeleb Eestis ju Falck. Linn ei pea eriti midagi jamama. tasulise parkimise kõrval on probleemiks ka valesti parkinud masinad. Kui auto on ikka minu sissesõidu koju blokeerinud, siis ei saa ma praegu midagi teha. Kuigi tahaks, et keegi tolle valesti parkinu minema veaks.
Kommentaar väärib kirjutaja nime.
Kommenteerijal Totul on osaliselt õigus: 15 min tasuta parkimist on vähe. Kas nii väljendatakse soovi teiste linnade seas silma paista? Sellist lühikest tasuta aega pole minu teada kusagil mujal Eesti linnades.
Olen nõus maksma parkimise eest, aga miks on parkimispileti ostmine nii keeruliseks tehtud? Otsi mööda linna taga, kust pileti saad osta. muudkui otsin mööda linna, kus mingi tänav asub ja kust pileti saan osta, korra olen telefonipoes 20 minutit sabas oodanud…ja siis vantsid jälle auto juurde, et pilet armatuurile panna. Mõistan, et linnal on õigus kehtestada tasuline parkimine kesklinnas, aga seljuhul onl linnal kohustus tasuline parkimine ka normaalselt korraldada st ka parkimisautomaatide paigaldamist. Samuti peaks olema tasulise parkimise alad paremini tähistatud, et ka välismaalased sellest aru saaksid. Meil üks tuttav rootsi pere oli väga nördinud parkimistrahvi peale, mille nad
kultuurikeskuse taga said, aga neil polnud õrna aimugi, et tegemist tasulise parkimise alaga. nemad on harjunud sellega, et siis on samas kohas parkimisautomaat, kust pileti saab osta.
veel tegid nad ettepaneku, et parkimiskontroll võiks klaasile kirjutada ka esmase kontrolli aja ja nt 15 minuti pärast uuesti kontrollida, sest inimene võibolla otsib mööda linna parkimispiletite müügikohta. samuti võiks olla saaremaa apteegi ees 1-2 kohta nö apteegikülastajale tasuta
Kuressaare keslinn, eriti Lossi tänav, on muudetud parklaks. Tänava mõlemal poolel on autode parkimine. Kas vähemalt suvel ei võiks autosid kesklinnas vähem olla.
Turism peaks olema Saaremaa jaoks väga tähtis. Kas suvel ei võiks autosid rohkem kesklinnast kõrvale suunata. Liiklus võiks olla vähemalt ühesuunaline.
mandrilt tuli ka aastate möödudes Kuressaarde ja kurtis,et laupäeval tahtis kella 16-18 vahel parkimisalasse sõidul tasulise parkimisala all olevast teabesildi aadressidelt piletit osta, aga võta näpust—Osa pileti müügi kohti juba kella 15 või 16-st suletud, Raekoja tn. ehitatav kaubamaja ehituse tõttu suletud, Falcki kontor suletud , Elioni ja H2 O poed kinni enne 18.et,Ei tunne linna ka hästi,aga siis R- kioski leidis kesklinnast.Piletmüüjaid ka polnud näha.Siit järeldub, et see parkimise korraldus on selgelt untsus.Tunnen kaasa sissesõitnutele ja mõtlen 15 min. tasuta ajale.Aega kulub pileti otsimiseks linna parkimisalal rohkem kui 15 min. Kas parkimist korraldav autobussijaama, Falcki j LV vastavad töötajad ei ole nende apsudega kursis? Pange õiged piletite müügikohad ja lahtiolekuajad tahvlitele,aga mitte nagu praegu on.Ei tohiks selle vea parandamine kellelegi asjaosalisele üle jõu ja möistuse käia.